preloader
search-icon

медіа в умовах війни

Пам'ятка для журналіста в зоні військового конфлікту

Про що варто подбати журналістові, перш ніж їхати в зону військового конфлікту

  • Скласти приблизний маршрут та перелік необхідних речей. Почати варто із засобів захисту (бронежилет, каска).
  • Подбати про знімальну групу. Оператор та водій є повноцінними членами групи й від них значною мірою залежить успіх вашої роботи та безпека.
  • Зарядити телефон (взяти додатковий телефон, ще один акумулятор, зовнішній пристрій для зарядки (power bank). Телефон можна тримати вимкненим, аби він не розряджався й за ним не можна було вирахувати ваше місцезнаходження.
  • Взяти тактичну аптечку, в якій обов’язково мають бути засоби для зупинення кровотечі.
  • GPS-навігатор, якщо його немає у вашому смартфоні.
  • Змінні речі та дощовик, на випадок, якщо ви намокнете або сильно забруднитеся.
  • Не брати камуфльований або подібний до військової форми одяг. Журналісти мають відрізнятися від військових.
  • Подбати про резервний варіант запису відео чи фото. Техніка може побитися, зламатися, втратитися. Якщо ви знімаєте на смартфон, проконсультуйтесь зі своїм технічним відділом, аби ваш запис відповідав вимогам, зокрема вимогам щодо частоти кадрів.
  • Отримайте акредитацію для роботи в зоні військових дій. Інструкція про порядок її отримання є на сайті Міністерства оборони України.
  • З’ясувати, де знаходяться укриття й куди ховатися в разі обстрілів, коли ви прибуваєте в зону військових дій.
  • Звертайте увагу на прапори над блокпостами. Якщо ви їдете в «сіру» зону (території, на яких мешкають мирні жителі, але які не перебувають ні під чиїм контролем), треба чітко розуміти, де знаходяться чиї позиції й в який напрямок їхати буде небезпечно.

Матеріал підготовлений на основі тренінгу «Як діяти медіа в умовах війни». Захід провела ГО «Інтерньюз-Україна» в рамках проекту «Медійна програма в Україні», що фінансується USAID та виконується Internews Network. Читайте повний конспект тренінгу.

Схожі події та новини

Медіа лайф-хак
Онлайн-ресурси для створення інфографіки

Як візуально подати інформацію – легко, швидко та безкоштовно?

Медіа лайф-хак
5 порад для зростання аудиторії та прибутку

Як знайти аудиторію і зрозуміти, що її цікавить? Як перетворити медіа в прибутковий бізнес? Як залучити рекламодавців і партнерів?

Медіа лайф-хак
Як вистежувати ботів та викривати маніпуляції?

Зібрали для вас практичні поради, які допоможуть не стати жертвами тролів, ботів та інформаційних вкидів в інтернеті.

Медіа лайф-хак
Програми для ведення проектів

Як ефективно планувати роботу організації чи редакції? Як налагодити внутрішні комунікації? Тримайте добірку сервісів.

Медіа лайф-хак
Записуй та не скорочуй

Мобільні додатки-блокноти значно спрощують життя журналістам.

Медіа лайф-хак
Ресурси для верифікації інформації

Довіряти словам, а тим паче емоціям — шкідливо для репутації. Cправжню цінність для журналіста мають тільки перевірені факти.