медіа в умовах війни
Пам'ятка для журналіста в зоні військового конфлікту
Про що варто подбати журналістові, перш ніж їхати в зону військового конфлікту
- Скласти приблизний маршрут та перелік необхідних речей. Почати варто із засобів захисту (бронежилет, каска).
- Подбати про знімальну групу. Оператор та водій є повноцінними членами групи й від них значною мірою залежить успіх вашої роботи та безпека.
- Зарядити телефон (взяти додатковий телефон, ще один акумулятор, зовнішній пристрій для зарядки (power bank). Телефон можна тримати вимкненим, аби він не розряджався й за ним не можна було вирахувати ваше місцезнаходження.
- Взяти тактичну аптечку, в якій обов’язково мають бути засоби для зупинення кровотечі.
- GPS-навігатор, якщо його немає у вашому смартфоні.
- Змінні речі та дощовик, на випадок, якщо ви намокнете або сильно забруднитеся.
- Не брати камуфльований або подібний до військової форми одяг. Журналісти мають відрізнятися від військових.
- Подбати про резервний варіант запису відео чи фото. Техніка може побитися, зламатися, втратитися. Якщо ви знімаєте на смартфон, проконсультуйтесь зі своїм технічним відділом, аби ваш запис відповідав вимогам, зокрема вимогам щодо частоти кадрів.
- Отримайте акредитацію для роботи в зоні військових дій. Інструкція про порядок її отримання є на сайті Міністерства оборони України.
- З’ясувати, де знаходяться укриття й куди ховатися в разі обстрілів, коли ви прибуваєте в зону військових дій.
- Звертайте увагу на прапори над блокпостами. Якщо ви їдете в «сіру» зону (території, на яких мешкають мирні жителі, але які не перебувають ні під чиїм контролем), треба чітко розуміти, де знаходяться чиї позиції й в який напрямок їхати буде небезпечно.
Матеріал підготовлений на основі тренінгу «Як діяти медіа в умовах війни». Захід провела ГО «Інтерньюз-Україна» в рамках проекту «Медійна програма в Україні», що фінансується USAID та виконується Internews Network. Читайте повний конспект тренінгу.
Схожі події та новини
5 порад для зростання аудиторії та прибутку
Як знайти аудиторію і зрозуміти, що її цікавить? Як перетворити медіа в прибутковий бізнес? Як залучити рекламодавців і партнерів?
7 інструментів для пошуку інформації
Якщо ви вирішили писати журналістські розслідування, то маєте знати, як не загубитися у вічних лабіринтах реєстрів та баз даних. Ми розпитали журналіста-розслідувача, які інструменти, сервіси та реєстри він використовує в своїй роботі.
10 подкастів від українських медіа
Подкасти стали новим трендом українського медіаринку. Зробили підбірку українських платформ з подкастами на будь-який смак.
Конкурс журналістських робіт «Суд людською мовою»
ГО «Вектор прав людини» оголошує конкурс журналістських робіт «Суд людською мовою». До участі запрошуються журналісти_ки національних і місцевих ЗМІ та блогери_ки, які висвітлюють судову тематику.
Нативна реклама: кейси та поради від експертів
Один із найбільш розповсюджених способів для ЗМІ самоокупитися — реклама. Якщо говорити про нові формати, то перше, що спадає на думку — нативка. Це реклама, яка подається максимально природно для людини. Основна мета такого виду промоції — дати людям те, що їм потрібно, але у зв’язці з інтересами рекламодавця. Ми розпитали українських медійників про нюанси роботи з такою рекламою.
Мобільні додатки для запису звуку
Добірка програм для запису аудіо на мобільних пристроях. Ці додатки не поступаються зручністю та якістю повноцінним диктофонам.