preloader
search-icon

лайфхаки

4 способи уникнути фотофейків

Журналістика перейшла від інформування до інтерпретації. Та як з-поміж величезної кількості інформації виокремити ядро фактів та правди? Фактчекінг! Але для журналістів украй важливо також перевіряти справжність фотографій, що підтверджують інформацію. Адже багато людей навіть не читають новин, їм достатньо переглянути фото. А саме такі фотофейки можуть спричинити непомірну шкоду як авдиторії, так і самому виданню.

Ми знайшли декілька онлайн-ресурсів, що допоможуть перевірити достовірність фото.

TinEye

Цей застосунок допомагає дізнатися першоджерело фотографії. Також тут можна подивитися, де вона публікувалася. 13 березня 2014 року під час постійної небезпеки військового вторгнення низка українських ЗМІ поширили фейкове фото із соцмереж про нібито розміщення російських танків за 8 кілометрів від кордону із Сумською областю. Насправді ж фото було зроблене за два тижні до цього у Калінінградській області Росії. Саме за допомогою TinEye можна уникнути подібної дезінформації.

Додаток обмежує безкоштовний пошук до 50 запитів на день та 150 запитів на тиждень. Реєстрація на потрібна, якщо ви хочете зберігати історію своїх пошукових запитів.

Google Images Search

Google Images — це спеціальний сервіс від Google для пошуку картинок у мережі. Він сканує сторінки для індексу картинок та шукає зображення різних форматів (JPEG, GIF, PNG, BMP, SVG, WebP, ICO). Пошуковий запит можна уточнювати за розміром, за кольором, за типом, за формою картинок, за часом, за форматом файлів і т. п.

У питанні перевірки інформації із соцмереж украй важливо перевіряти першоджерело та автора фотографії. Навіть маленькі деталі або розбіжності можуть викрити велику маніпуляцію.

Foto Forensics

Сервіс дозволяє визначити, які елементи домальовані чи видалені з фотографії. Відредаговані області виділятимуться, що допоможе користувачам легко їх ідентифікувати.

Сервіс легко використовувати, адже сайт безкоштовний та не потребує реєстрації.

Findexif.com

На Findexif.com можна дізнатися походження фотографій. А ще EXIF розповість де, коли та з якого пристрою було зроблене фото. Але отримати повну інформацію можна тільки в тому випадку, коли зображення було взято із достовірного джерела.

Схожі події та новини

Медіа лайф-хак
Програми для ведення проектів

Як ефективно планувати роботу організації чи редакції? Як налагодити внутрішні комунікації? Тримайте добірку сервісів.

Медіа лайф-хак
5 порад для зростання аудиторії та прибутку

Як знайти аудиторію і зрозуміти, що її цікавить? Як перетворити медіа в прибутковий бізнес? Як залучити рекламодавців і партнерів?

Медіа лайф-хак
10 безкоштовних фотобанків для медіа

У вас бувало таке, що є цікавий журналістський текст, але немає ілюстрації до нього? Ми підібрали 10 ресурсів з безкоштовними фото, які можна копіювати, розповсюджувати та використовувати в комерційних цілях.

Медіа лайф-хак
5 вдалих прикладів чат-ботів у медіа

У бізнесі зазвичай чат-боти розглядають, як зручний інструмент для продажу конкретного продукту або послуги. Та що, як використовувати цей інструмент для розповсюдження власного медіаконтенту, а, можливо, навіть і для транслювання персоналізованої реклами?

Медіа лайф-хак
Нативна реклама: кейси та поради від експертів

Один із найбільш розповсюджених способів для ЗМІ самоокупитися — реклама. Якщо говорити про нові формати, то перше, що спадає на думку — нативка. Це реклама, яка подається максимально природно для людини. Основна мета такого виду промоції — дати людям те, що їм потрібно, але у зв’язці з інтересами рекламодавця. Ми розпитали українських медійників про нюанси роботи з такою рекламою.