стратегія комунікування Угоди про асоціацію між Україною та ЄС
УКРАЇНА – ЄС
виклик
Що дає Україні Угода про асоціацію з ЄС?
Часто на тренінгах тренер запитував журналістів: «А ви читали Угоду про асоціацію?». «Так», – майже хором відповідали журналісти. «Але ж це понад 2000 сторінок тексту», – уточнював тренер, і раптом усі підняті руки опускалися.
16 вересня 2014 р. Верховна Рада України та Європейський Парламент синхронно ратифікували Угоду про асоціацію між Україною та ЄС. 1 вересня 2017 р. після тривалого процесу ратифікації Угода набула чинності у повному обсязі.
Під час Революції Гідності українці продемонстрували беззаперечне прагнення повернутися до європейської сім’ї. Проте хибне уявлення про євроінтеграцію все ще поширене в Україні, особливо на сході та півдні, де пропаганда проросійських сил користується нестачею обізнаності громадян. Станом на 2015 р. на державному рівні була відсутня стратегія і план ефективного комунікування теми євроінтеграції України.
рішення
Пояснити євроінтеграцію: регіональним ЗМІ та усій країні
Жодна новація у суспільстві не буде успішною, якщо її не пояснити людям. Без умілої комунікації процесу реформ у населення не буде розуміння та підтримки процесів євроінтеграції.
У вересні 2015 р. ми запустили проект «Точне відображення угоди про Асоціацію Україна-ЄС в українських медіа» для того, щоб пояснити регіональним журналістам суть Угоди та допомогти у створенні якісних матеріалів про євроінтеграцію. В результаті:
- 200 представників ЗМІ з усієї України взяли участь в 20-ти навчальних семінарах;
- опубліковано 500 медіа матеріалів на тему Асоціації Україна–ЄС в місцевих ЗМІ;
- 30 регіональних медіа розробили стратегії інформування щодо Угоди для своїх видань;
- 50 представників регіональних ЗМІ відвідали Бельгію, Польщу, Литву та Естонію з навчальними візитами;
- розроблено Стратегію та Імплементаційний план комунікування європейської інтеграції України.
Для того, щоб надихати українців на європейські правила гри, ми випустили серію мотиваційних відеороликів. Одне з таких відео – «Бережи розмаїття: різні, але рівні» – стало віральним, набравши більше 100 тисяч переглядів у мережі Facebook.
результат
Стратегія комунікації Угоди про асоціацію – затверджена урядом
25 жовтня 2017 р. на черговому засіданні Кабінет Міністрів України затвердив нову Стратегію комунікації Угоди про асоціацію Україна–ЄС. В основі урядового документу лежить Стратегія комунікування європейської інтеграції України, яку розробили експерти «Інтерньюз-Україна» у тісній співпраці з Офісом Віце-прем’єра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України.
Для розробки документу ми інтегрували зусилля Уряду України та ключових неурядових та міжнародних гравців (громадських організацій, медіа та міжнародних організацій) для поліпшення комунікування процесу європейської інтеграції в Україні.
У Стратегії чітко сформульовані цілі комунікації Угоди про асоціацію Україна–ЄС. Це і підвищення поінформованості населення, і консолідація проєвропейських сил всередині країни та за її межами (зовнішня комунікація), а також протидія дезінформації.
Ми запропонували створити «чотирикутник співпраці», що включатиме в себе українські державні інституції, міжнародні організації, неурядові організації та медіа. Це допоможе краще координувати комунікування європейської інтеграції в Україні, уникати дублювання зусиль та планувати масштабні інформаційні кампанії.
Проект «Точне відображення угоди про Асоціацію Україна-ЄС в українських медіа» втілювався польським Фондом міжнародної солідарності у співпраці з українськими громадськими організаціями «Інтерньюз-Україна» та «Товариство Лева».
Проект був реалізований за кошти Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), а також за кошти Програми «Підтримка демократії», що у свою чергу фінансується з Програми польського співробітництва задля розвитку Міністерства закордонних справ Республіки Польща.
Детальніше про реалізацію проекту читайте за посиланням.
Події та новини
Представництво ЄС оголошує набір на EU Study Days у 2019 році
Запрошуються студенти останніх курсів та випускники українських ВНЗ (які закінчили університет не більше ніж три роки тому) з усіх регіонів України.
Інформаційні заходи від Представництва ЄС у Чернігові, Бахмачі та Носівці
27 лютого – 1 березня 2019 р. делегація Представництва ЄС в Україні відвідає Чернігівську область. У програмі: тренінг для ГО, семінар для бізнесу, гра Alias для молоді.
Інформаційні заходи від Представництва ЄС у Львові, Червонограді та Новояворівську
19 – 21 червня 2019 року делегація Представництва Європейського Союзу в Україні відвідає Львів, Червоноград і Новояворівськ, де проведе серію інформаційних заходів.
Схожі проекти

КОЗАКИ
Через героїв популярного мультфільму пояснили українцям суть медичної та енергетичної реформ. Кампанія досягла 6 із 10 громадян по всій Україні та сприяла підвищенню рівня підтримки реформ в суспільстві.