preloader
search-icon

Підсумки

Донбас Медіа Форум 2020: співпраця медіа під час ізоляції

«Співпраця медіа під час ізоляції» — лозунг шостого Донбас Медіа Форуму. 11-12 вересня майже 60 спікерів взяли участь у 18-ти заходах форуму. Прямі включення з різних міст України, а також з Нікарагуа, Хорватії, Естонії, Великої Британії, Грузії та інших країн, — пандемія COVID-19 сприяла зміні формату та розширенню географії форуму.

Цьогоріч основними завданнями ДМФ було з’ясувати, як українські масмедіа можуть побороти наслідки коронакризи, протидіяти поширенню дезінформації та дотримуватися журналістських стандартів під час прийдешніх місцевих виборів. Традиційним партнером форуму стало Представництво Європейського Союзу в Україні. Саме за підтримки ЄС до заходу долучилися медіаексперти зі Швеції, Франції, Польщі, Нідерландів і Чехії.

Посол Європейського Союзу в Україні Матті Маасікас завітав на церемонію відкриття форуму (повний відеозапис церемонії) та взяв участь у першій дискусії ДМФ 2020, присвяченій розвитку медіа в Україні (повний відеозапис дискусії).

Окрема сесія форуму, організована під егідою Представництва ЄС в Україні, була присвячена досвіду західних медіа у подоланні наслідків пандемії COVID-19 (повний відеозапис дискусії). Ділимося деякими висновками з цієї та інших дискусій:

  1. Каміль Маньяр, France Culture Radio (Франція): Навесні відбулася повна мобілізація медіа. Довелося змінити підхід до роботи зі слухачами: багато з них хотіли висловити свою думку щодо поточної ситуації, а нашим завданням було дати їм цю можливість. Чимало друкованих медіа повністю перейшли в онлайн. Також доводилося ставити програми у повторі.

  2. Івона Райхардт, New Eastern Europe (Польща): у Польщі вплив пандемії був найбільше відчутний навесні: друковані медіа постраждали найбільше. Зараз же медіасередовище повертається до життя, друкований сектор відновився вже десь на 80%. Позитивним наслідком пандемії є те, що медіа почали залучати локальних експертів, а не тільки зі столиці.

  1. Марія Перссон Льофгрен, Swedish Broadcasting Corp (Швеція): Багато іноземних журналістів скаржилися, що представники шведських медіа недостатньо критично ставилися до дій уряду по протидії коронакризі. Але це не вплинуло на зниження довіри до медіа в цілому. Шведське радіо та IKEA - це ті установи, яким довіряють найбільше.

  2. Адела Дразанова, Reporter (Чехія): Сьогоднішня криза економічно схожа на кризу 2008-го року. Утім на відміну від попередньої кризи нині медіа опинилися в кризовій ситуації набагато швидше. Основне джерело прибутку – реклама – стрімко впав. У структурі контенту відбулися деякі зміни: все більше людей потребувало позитивної інформації, яку ми мали відшукати.

  1. Енріке Гастеазоро, Confidencial (Нікарагуа): Здорова, якісна журналістика вимагає сприйнятливої аудиторії. Журналісти повинні бути каталізатором до ширшої участі у суспільному діалозі. Ми повинні замислитися над нашими словами, щоб цей суспільний діалог був активним. Люди повинні розрізняти, де є справжня поляризація думок, а де — пустий конфікт. Ми повинні думати над тим, як розвивати критичне мислення і сприймати різні думки.

  1. Станіслав Асєєв, Радіо Свобода: Зараз в публікаціях і відеосюжетах українських медіа переважає емоційна складова. Це основна проблема. Медіа все частіше переходять в онлайн, зокрема у Facebook, де переважно немає аргументів. Майже ніхто не читає лонг-рідів. У результаті, ми не розуміємо тих тем, які потребують професійного висвітлення більш ніж в одному абзаці з аргументами.

  2. Роберт ван ден Ноордаа, один із авторів дослідження про роботу російської «Фабрики тролів» (Нідерланди): Сьогодні активно поширюються наративи про втручання іноземних держав, включно з Україною та Нідерландами, у події в Білорусі. В основному ці та інші наративи сприймаються та підтримуються групами з правими консервативними поглядами. (повний запис дискусії про дезінформацію)

Перегляньте фотозвіт і записи всіх сесій форуму.

Програми та проєкти Європейського Союзу в Україні, інституції ЄС, терміни для акредитації медіа, умови публікування коментарів, практичні поради та корисні контакти – уся інформація зібрана в посібнику ЄС для журналістів.

Цей захід підготовлений за підтримки Європейського Союзу. Його зміст є виключною відповідальністю організаторів і не обов'язково відображає погляди Європейського Союзу.

Схожі події та новини

Подія
Тренінги з журналістики рішень: Як написати матеріал, що змінить життя твоєї громади

У листопаді в Києві відбудуться тренінги з журналістики рішень. Якщо маєте бажання не просто писати, а й впливати на зміни у громаді своїми журналістськими матеріалами, реєструйтеся!