preloader
search-icon

медіаграмотність

Як протистояти пропаганді і дбати про медіагігієну: в Краматорську відкрили «Пропагандаріум»

23 травня у Краматорську стартував проект, присвячений питанням протидії російській пропаганді та маніпуляціям. Інформаційно-просвітницька інтерактивна виставка «Пропагандаріум» популяризує питання медіаграмотності і навичок критичного мислення серед широкої аудиторії. Причому робить це у легкій та розважальній формі.

У відкритті інсталяції взяли участь регіональні медіа, представники Донецької ОДА та громадські активісти. Гості виставки отримали унікальний досвід: пройшли через «кімнату пропаганди», познайомилися з єдиним у світі фейкологом – лікарем Пігулком, діагностували рівень «кісєльових» у себе в крові та отримали інформаційний детокс.

«До інформації треба ставитися як до свого здоров'я. Так само, як ми чистимо зуби щодня і приймаємо душ, займаємося гігієною власного тіла, так само ми маємо займатися гігієною власних мізків», – зазначив на відкритті Костянтин Ромашко, заступник директора європейських проектів ГО «Інтерньюз-Україна».

Організатори інсталяції переконані, що боротися з інформаційною війною – це як боротися з курінням. Не можна заборонити різні потоки інформації, бо ми живемо в світі свободи інформації, але можна навчитися усвідомлювати їхній шкідливий вплив.

«Ця виставка є дуже актуальною для населення Донецької області, оскільки ми найбільше піддаємося інформаційним впливам РФ. Ми серйозно програємо нашим опонентам в інформаційній війні, і головне завдання сьогодні – навчити людей критично сприймати інформацію, перевіряти джерела, протистояти маніпуляціям», – зазначив Ігор Стокоз, заступник голови Донецької ОДА на відкритті.

Російська пропаганда – це не лише фейкові новини та пряма дезінформація. Наш ворог використовує витончені прийоми, які не завжди легко розпізнати: перебільшення, спотворення, виривання з контексту, емоційна атака тощо. «Пропагандаріум» наочно демонструє цей складний феномен з прихованими симптомами і радить, як не піддатися руйнівним впливам.

Заступник міністра інформаційної політики Дмитро Золотухін зазначив: «70–80% населення України отримують інформацію з телеканалів і відповідно вірять у ту реальність, яку транслюють на телебаченні. Отже, формування контенту та його донесення до цільової аудиторії є вкрай важливими складовими роботи в інформаційному полі. Саме такі експериментальні проекти, як «Пропагандаріум», з нестандартним підходом, з елементом розваги, звертають увагу людей на питання медіаграмотності, і таким чином ми досягаємо необхідного просвітницького ефекту».

Дмитро Золотухін також дав кілька порад відвідувачам: «Коли ви споживаєте інформацію з телебачення або Інтернету і відчуваєте якусь емоцію – гнів або розпач, то будьте певні, що вами намагаються маніпулювати. Не варто емоційно реагувати, необхідно зупинитися на 20–30 секунд, замислитися – і тоді вмикається аналітичне мислення. Якщо ви зупинилися і не відреагували емоційно одразу – ви вже перемогли того, хто намагається вами маніпулювати».

Дивіться повний фотозвіт з відкриття за посиланням.

Інсталяція працюватиме у Краматорську (Geek Bunker, вул. Марата, 8) до 12 червня (щодня, окрім понеділків, 10:00–18:00), після чого буде представлена в Одесі (18 червня–8 липня) та Запоріжжі (16 липня–6 серпня).

Проект реалізується ГО «Інтерньюз-Україна» в рамках «Медійної програми в Україні», яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Схожі події та новини

Подія
Зробіть щеплення від пропаганди на Donbas Media Forum

VR-інсталяція «Пропагандаріум» вирушає на Donbas Media Forum 2019! Приходьте, щоб перевірити власний імунітет до маніпуляцій та отримати щеплення від пропаганди.

Подія
Дискусія «Російська історична пропаганда та Україна»

Запрошуємо до дискусії на основі книги «Ре-візія історії» 30 жовтня у Києві. Дослідження містить відповідь українських істориків на пропагандистські наративи РФ щодо історії України.

Подія
Антибот: як викривати інформаційні маніпуляції?

Запрошуємо на тренінг 18–20 листопада журналістів, викладачів на факультетах журналістики, а також аналітиків, які займаються темами інформаційних протистоянь.