preloader
search-icon

розвиток медіа

Як українські редакції будують свої стратегії розвитку

Запуск спецпроекту як окремого сайту, SEO-оптимізація та редизайн онлайн-майданчиків, зміни редакційної політики щодо контенту, нативна реклама – одні з небагатьох результатів участі чотирьох редакцій в проекті ГО «Інтерньюз-Україна» за фінансової підтримки Швеції та Internews (проект Audience Understanding and Digital Support).

Нагадаємо, у липні 2018 був оголошений конкурс грантів на виробництво контенту та створення стратегії розвитку редакції. У серпні шляхом конкурсного відбору журі експертів вибрало чотири редакції: інтернет-видання «КУРС», «PMG.ua», ТРК «Рівне 1» та онлайн-видання Na chasi. Ідеї видань найбільше відповідали цілям проекту, а саме: вдосконалити формати контенту, залучити нові аудиторії та побудувати роботу з рекламодавцями. Кожна редакція-переможець отримала грант у розмірі 3500 GBP (британських фунтів) на інформаційно-цифрове вдосконалення свого ЗМІ та менторську підтримку експертів у сфері медіа та монетизації.

Завдяки реалізації проекту, АН КУРС (Івано-Франківськ) запустив сіті-гайд «Сотка» під девізом «Жити у Франківську добре». Сіті-гайд пропонує змістовні лонгріди з історіями про визначні місця та видатних людей міста, що змінюють його простір на краще. У перші ж дні запуску проекту редакції вдалося знайти нових партнерів для проведення конкурсу у соціальних мережах, а команда проекту отримала схвальні відгуки в аудиторії. Команда продовжує розвивати проект у 2019 році, інвестуючи у вдосконалення сайту та залучення нових авторів.

Один із провідних інформаційних ресурсів Закарпаття, який виник на основі друкованого видання, Pmg.ua запропонував актуальний для свого регіону контент – серію матеріалів про нацменшини: ромську, румунську, німецьку, словацьку та угорську. Опубліковані матеріали не лише показували життя з середини цих громад, а й розвінчували міфи та стереотипи про представників цих національностей. Завдяки новому для себе формату – лонгріду, редакція вирішила змінити підхід до контенту та тематик. Так, команда вирішила зменшити кількість резонансних кримінальних новин, але розширити тематику, що стосуються життя мешканців Закарпаття. Також редакція провела SEO-оптимізацію, залучила двох нових рекламодавців та налаштувала канали дистрибуції свого контенту.

Завдяки проекту редакція ТРК «Рівне 1» вирішила свою найбільшу проблему – оновила сайт http://rivne1.tv/, який не змінювався більше 10-ти років. За підтримки експертів проекту, команді вдалося зробити онлайн-майданчик видання більш сучасним та легким для сприйняття. Ще одним важливим здобутком у результаті проекту стало заснування SMM-агенції на базі ТРК. Це стало можливим завдяки роботі та консультаціям з менторами, які дали контент-менеджерам нові знання з роботи у соціальних мережах.

Редакція онлайн-видання Na chasi успішно втілила у життя спецпроект про «12 історій успіху України» у різних галузях від ресторанного бізнесу та науки до спорту і агробізнесу. Окрім контенту у формі лонгрідів з відео та аудіо, редакція розвинула свій телеграм-канал, де у кілька разів збільшила кількість підписників. Також команда вирішила працювати над монетизацією та запустила оголошення про пошук менеджера з продажів. Однак, після завершення проекту власником видання було ухвалене рішення про кадрові зміни. Водночас, у результаті роботи над проектом вся команда видання отримала стратегію розвитку ЗМІ, в якій ментори описали сильні та слабкі сторони видання, окреслили перспективні напрямки руху. Незалежно від подальших кадрових змін та складу редакції, згаданий документ стане у пригоді для подальшого розвитку медіа.

Наступна хвиля грантів на виробництво контенту та створення стратегії розвитку буде оголошена у лютому 2019 року на сайті ГО «Інтерньюз-Україна».

Додаткову інформацію можна отримати у координатора проекту Катерини Юдіної, написавши на пошту kudina@internews.ua, або за телефоном: +38 093 750 36 38.

Схожі події та новини