preloader
search-icon

розвиток медіа

Як українські редакції будують свої стратегії розвитку

Запуск спецпроекту як окремого сайту, SEO-оптимізація та редизайн онлайн-майданчиків, зміни редакційної політики щодо контенту, нативна реклама – одні з небагатьох результатів участі чотирьох редакцій в проекті ГО «Інтерньюз-Україна» за фінансової підтримки Швеції та Internews (проект Audience Understanding and Digital Support).

Нагадаємо, у липні 2018 був оголошений конкурс грантів на виробництво контенту та створення стратегії розвитку редакції. У серпні шляхом конкурсного відбору журі експертів вибрало чотири редакції: інтернет-видання «КУРС», «PMG.ua», ТРК «Рівне 1» та онлайн-видання Na chasi. Ідеї видань найбільше відповідали цілям проекту, а саме: вдосконалити формати контенту, залучити нові аудиторії та побудувати роботу з рекламодавцями. Кожна редакція-переможець отримала грант у розмірі 3500 GBP (британських фунтів) на інформаційно-цифрове вдосконалення свого ЗМІ та менторську підтримку експертів у сфері медіа та монетизації.

Завдяки реалізації проекту, АН КУРС (Івано-Франківськ) запустив сіті-гайд «Сотка» під девізом «Жити у Франківську добре». Сіті-гайд пропонує змістовні лонгріди з історіями про визначні місця та видатних людей міста, що змінюють його простір на краще. У перші ж дні запуску проекту редакції вдалося знайти нових партнерів для проведення конкурсу у соціальних мережах, а команда проекту отримала схвальні відгуки в аудиторії. Команда продовжує розвивати проект у 2019 році, інвестуючи у вдосконалення сайту та залучення нових авторів.

Один із провідних інформаційних ресурсів Закарпаття, який виник на основі друкованого видання, Pmg.ua запропонував актуальний для свого регіону контент – серію матеріалів про нацменшини: ромську, румунську, німецьку, словацьку та угорську. Опубліковані матеріали не лише показували життя з середини цих громад, а й розвінчували міфи та стереотипи про представників цих національностей. Завдяки новому для себе формату – лонгріду, редакція вирішила змінити підхід до контенту та тематик. Так, команда вирішила зменшити кількість резонансних кримінальних новин, але розширити тематику, що стосуються життя мешканців Закарпаття. Також редакція провела SEO-оптимізацію, залучила двох нових рекламодавців та налаштувала канали дистрибуції свого контенту.

Завдяки проекту редакція ТРК «Рівне 1» вирішила свою найбільшу проблему – оновила сайт http://rivne1.tv/, який не змінювався більше 10-ти років. За підтримки експертів проекту, команді вдалося зробити онлайн-майданчик видання більш сучасним та легким для сприйняття. Ще одним важливим здобутком у результаті проекту стало заснування SMM-агенції на базі ТРК. Це стало можливим завдяки роботі та консультаціям з менторами, які дали контент-менеджерам нові знання з роботи у соціальних мережах.

Редакція онлайн-видання Na chasi успішно втілила у життя спецпроект про «12 історій успіху України» у різних галузях від ресторанного бізнесу та науки до спорту і агробізнесу. Окрім контенту у формі лонгрідів з відео та аудіо, редакція розвинула свій телеграм-канал, де у кілька разів збільшила кількість підписників. Також команда вирішила працювати над монетизацією та запустила оголошення про пошук менеджера з продажів. Однак, після завершення проекту власником видання було ухвалене рішення про кадрові зміни. Водночас, у результаті роботи над проектом вся команда видання отримала стратегію розвитку ЗМІ, в якій ментори описали сильні та слабкі сторони видання, окреслили перспективні напрямки руху. Незалежно від подальших кадрових змін та складу редакції, згаданий документ стане у пригоді для подальшого розвитку медіа.

Наступна хвиля грантів на виробництво контенту та створення стратегії розвитку буде оголошена у лютому 2019 року на сайті ГО «Інтерньюз-Україна».

Додаткову інформацію можна отримати у координатора проекту Катерини Юдіної, написавши на пошту kudina@internews.ua, або за телефоном: +38 093 750 36 38.

Схожі події та новини

Подія
Тренінг із журналістики рішень (Донецька та Луганська області)

Прагнете, щоб ваші матеріали допомагали вирішувати проблеми громади? Запрошуємо відвідати дводенний тренінг «Журналістика рішень: як впливати на зміни у своєму місті?».

Подія
Конференція «Висвітлення євроінтеграції в медіа: чого бракує»

22 лютого 2019 р. у Києві відбудеться конференція за участі віце-прем'єр-міністерки Іванни Климпуш-Цинцадзе. Запрошуємо усіх дотичних до питань роботи з Угодою про Асоціацію та її висвітлення.