preloader
search-icon

висновок експерта з комунікацій

«Президентська кампанія 2019 року у ЗМІ – найбезкомпромісніша за всю історію»

Такий висновок оприлюднив керівник моніторингового центру фундації «Суспільність», доктор наук із соціальних комунікацій Олександр Чекмишев.

Українські ЗМІ традиційно ставали симпатиками чи противниками тих чи інших кандидатів ще з виборів 1991-го року. Однак кампанія 2019 має свої особливості.

Традиційно телеканали широко представляли різних кандидатів, проте розподілилися щодо обсягів ефірного часу та його тональності. Симпатії й антипатії у більшості випадків були зумовлені редакційною політикою власників чи груп впливу від них.

Більшість ток-шоу або спецпроектів створювали переваги для кандидатів-cимпатиків телеканалів. Найбільшою мірою це стосувалося телеканалів «1+1», «Прямого», 112, NewsOne. Часто телеканали продукували маніпулятивний ефект, створюючи ілюзію результатів соціологічних опитувань через опитування присутніх у студії або демонстрації опитувань всеможливих «соціологічних» структур.

Відносний баланс із поданням виборчої інформації демонстрували UA: Перший та «Еспресо.TV».

«Новелами» медіакампанії 2019 стала ціла злива журналістських розслідувань і «викривань» (російський бізнес Зеленського, оборонний скандал щодо оточення Порошенка, згадування газових контрактів Тимошенко). Пересічний виборець не мав змоги і часу визначитися, що є правдою, а що «компроматом».

Президентські вибори 2019 у ЗМІ стали безпрецедентними з точки зору поширення мови ненависті, безкомпромісності дискусій та небажання поважати іншу думку. Особливо це стосувалося соцмереж. Причому дуже часто інформприводи, які висвітлили у традиційних медіа, «набирали градусу» мови ворожнечі у соціальних мережах.

Значною мірою це можна пояснити впливом російської пропаганди, діяльністю великої кількості так званих «ботів», а також їхніх живих кураторів. Під маскою українських журналістів, вони озвучували кремлівські темники і розраховували на те, що довіра до їхнього контенту буде більшою, ніж до інформації від представників російської влади та ЗМІ.

Матеріал створено на основі публікації фундації «Суспільність».

Схожі події та новини

Подія
Прес-конференція «Українські вибори і російські соцмережі: є контакт»

27 березня, 11:00–12:00, Укрінформ. Ми дослідили 1 млн активних профілів українського сегменту VK, щоб зрозуміти, що про українські вибори пишуть у цій соцмережі.