preloader
search-icon

МАЙБУТНЄ

Що готує 2021-й: прогнози експертів «Інтерньюз-Україна»

2020-й шокував усіх. Що готує для нас наступний рік? Запитали експертів «Інтерньюз-Україна» про їхні прогнози щодо офісної роботи у 2021-му, соцмереж, регіональних медіа, кібербезпеки та відносин з ЄС.

Наталя Педченко, виконавча директорка «Інтерньюз-Україна»

Чи буде офісна робота у 2021-му? Як управляти командами та реалізовувати проєкти дистанційно.

Тренд на роботу у форматі «remote» триватиме. Та якщо це було кризою у 2020-му, то зараз це вже те, до чого ми більш-менш готові. Ми маємо можливості адаптувати стратегії та інструменти під нові реалії і знайти альтернативи, які допоможуть у перспективі. Тому раджу експерементувати з новими форматами на перетині цілей, нового глобального контексту та цифрових інструментів.

У «Інтерньюз-Україна» ми тримаємо постійний зв'язок із керівниками відділів за допомогою відеоконференцій. У такому ж онлайн-форматі проводимо щотижневі зустрічі кожного відділу та проєкту. Для внутрішніх розмов використовуємо MS Teams, для зовнішніх — ZOOM. До речі, для багатьох людей понеділок – найжахливіший день тижня. Саме тому регулярні відео-зустрічі вашої команди краще проводити в понеділок зранку. Це шанс емоційно переключити людей та позитивно зарядити на більш ефективну роботу тут і зараз.

Створіть ефект присутності (presence) та залученості (engagement) у колектві. Людям дуже важливо бути в оточенні інших, адже самотність не є нашим природнім станом.

Пам’ятайте, що не тільки ви один/одна в усьому світі проходите шлях трансформації оффлайн життя в онлайн. Не ігноруйте кращі світові практики, адже вони зможуть наштовхнути вас на правильний керунок для експериментів.

Діана Іщенко, заступниця директорки з комунікацій

Якою буде комунікація на соціальних платформах наступного року?

  • Менше, але змістовніше – саме такий підхід до контенту поділятимуть бренди, яким уже неможливо лишатися поза контекстом гострих соціальних проблем. Які б товари чи послуги не пропонувала компанія, у новому світі їй потрібно доводити власну суспільну значущість.
  • Тренд на справжність. Чим достовірніше виглядає пост, тим більше він подобається користувачам. До того ж, через звинувачення у зростанні рівня депресії у молоді через відретушовані фото, Instagram заборонив фільтри, які імітують пластичні операції. Тепер соцмережа сама просуває тренд на автентичний контент без обробок.
  • Швидко створюй, швидко переглядай – таке гасло відеоконтенту закріпив TikTok, якому нудьга на карантині додала шалену кількість нових юзерів (у тому числі і в Україні). 5-, 10-, 15-секундні ролики найбільше залучають аудиторію, і більшість соцмереж уже взяли це на озброєння. Тому для успішної комунікації у 2021-му без таких форматів не обійтися.

Павло Бєлоусов, експерт із цифрової безпеки DSS 380

Які кіберзагрози готує 2021-й?

У 2021 році важливість цифрової безпеки нікуди не зменшиться, тому ставтесь серйозно і дуже уважно. Кіберзагроз може лише побільшати.

Карантин поки нікуди не зник, тому багато людей продовжить працювати віддалено, а це практично всі процеси — онлайн. Це добре розуміють і зловмисники, які обов'язково будуть намагатися на цьому заробити.

Якщо не приділяти належної уваги цифровій безпеки, то в 2021 році ми побачимо:

  • ще більше фішингових атак,
  • витокі внутрішніх документів і баз даних,
  • активізація шахраїв і нові схеми обману в онлайн-покупках та інших дотичних галузях.

У наступному році люди почнуть більше уваги приділят збереженню персональних даних і, швидше за все, деякі сервіси відреагують на це відкритістю та прозорістю, а інші — впровадженням нових технологій стеження за діями користувачів.

Максим Панченко, аналітик

Як розвиватимуться відносини ЄС та України?

Амбітний порядок денний. Україна входить у 2021 рік зі значним багажем амбіцій у сфері європейської інтеграції. Перегляд Угоди про асоціацію, переговори щодо «промислового безвізу», можливості співпраці в рамках «Зеленого курсу» – так на сьогодні виглядає бачення Україною подальшого розвитку стосунків з Європейським Союзом. Відтак, усе це стане предметом переговорів з ЄС на засіданні Ради Асоціації, що відбудеться вже 11 лютого.

Підписання Угоди про «відкрите небо». Підписання Угоди про Спільний авіаційний простір (так звана угода про «відкрите небо») вже довгий час є однією з основних амбіцій України в стосунках з ЄС. Наявність цього документу зніме будь-які обмеження на перельоти між Україною та ЄС. Втім, його підписання постійно відкладається через проблеми, пов’язані з напрацюванням угоди між ЄС та Великобританією, що діятиме після перехідного періоду, яким закінчиться Брекзіт. Оскільки такий період закінчується наприкінці 2020-го, є всі шанси, що вже у 2021-му останні бар’єри на шляху підписання Угоди будуть зруйновані.

Отримання вакцини проти COVID-19. У заяві саміту Україна - ЄС, що відбувся 6 жовтня 2020 Брюссель висловив готовність допомогти Києву отримати доступ до вакцини поти COVID-19. ЄС наразі розробляє механізм надання вакцини третім країнам, серед яких є і Україна. Таким чином, можна очікувати, що поставка вакцин стане важливою сферою співпраці України та ЄС у 2021 році.

Марія Сіденко, менеджерка з комунікацій

На які соціальні платформи варто звернути увагу в 2021 році?

TikTok – не лише для підлітків. У 2020 році люди з усього світу провели на 210% більше часу в TikTok, ніж у 2019, згідно з даними сервісу мобільної аналітики App Annie. Переконана, що в 2021 році до цієї соцмережі доєднається ще більше користувачів. Тож для медіа та брендів, що працюють із широкою авдиторією, власний TikTok канал - must have.

Ігровий підхід і Twitch. Під час карантину комп’ютерні ігри перестали бути заняттям для відлюдькуватих диваків і стали одним із найпопулярніших видів розваг. Люди об’єднуються в спільноти для обговорення улюблених ігр, а Twitch - одна з найбільш відомих геймерських платформ. Щоб краще розуміти глобальні тренди, у 2021 раджу більше уваги звернути на ігрову спільноту та її основний осередок спілкування.

Прислухайтеся до голосових платформ. Платформи для аудіоспілкування з'являлися й раніше, але пандемія зробила їх особливо актуальними. Нова соцмережа Clubhouse пропонує користувачам відкриті “кімнати”, де можна обговорити різні теми з випадковими співрозмовниками або просто послухати дискусію інших. Discord, створений ще у 2015 році, з аудіоплатформи для геймерів став сервісом для всіх. Свою версію аудіо соцмережі розробляє і Twitter. Тож ми всі маємо можливість по-справжньому почути свою авдиторію.

Надія Ущапівська, медіаменеджерка

Які уроки засвоїли українські регіональні медіа у 2020 році та як вони розвиватимуться у 2021?

  • Слово «підтримка» стало лейтмотивом роботи багатьох українських медіа під час коронакризи. Можна очікувати, що і в 2021 році все більше регіональних редакцій почнуть впроваджувати різні моделі читацької підтримки. Насамперед це донати, платні підписки та фандрейзингові кампанії. До речі, своїм досвідом у цій сфері ділилися спікери цьогорічного West Media Forum. Раджу ознайомитися з їхніми головними тезами.
  • Частковий або повний перехід в онлайн залишиться не просто актуальним трендом, але й необхідністю для тих регіональних редакцій, які донині не розвивали власні онлайн-платформи.
  • Розширяться діапазон подачі контенту та канали комунікації. Оскільки онлайн-заходи будуть з нами й надалі, медіа продовжуватимуть використовувати цей формат для взаємодії з аудиторією. Головний виклик тут — побороти Zoom-втому та зробити такі заходи максимально креативними та корисними. Завдання не з простих; але під силу тим, хто «пережив» 2020 рік!