preloader
Увійти
search-icon

Підсумки

West Media Forum 2020: сила спільнот у час пандемії

Успішна читацька підтримка медіа можлива. Це доводили спікери 5-го West Media Forum, який пройшов 27-28 листопада в онлайн-форматі. Цьогоріч форум вперше став міжнародним, адже залучив спікерів з Європейського Союзу — медіаменеджерів з Болгарії, Румунії та Швеції. Також вперше генеральним партнером заходу стало Представництво Європейського Союзу в Україні.

На відкритті форуму виступив Посол ЄС Матті Маасікас, який наголосив на трьох питаннях, важливих для української журналістики:

  • підтримка незалежного суспільного мовника;
  • модернізація законодавства про медіа;
  • протидія російській дезінформації (повний запис виступу).

Зібрали для вас ключові тези, якими ділилися українські та закордонні медіаексперти:

Андрій Яніцький, Центр журналістики Київської школи економіки: Наше дослідження показує, що головними бонусами, які іноземні медіа пропонують своїм підписникам, є запрошення або знижки на заходи, друковані примірники матеріалів, безрекламний доступ до сайтів, архіви попередніх статей і регулярні ньюзлетери. Ми також помітили й унікальні пропозиції, як-то створення портретів підписників, екскурсії в друкарні чи зустрічі з головними редакторами.

Джеймс Саваж, The Local (Швеція): Для впровадження платіжних моделей ми застосували бізнес-підхід і провели дослідження, щоб виявити потреби наших підписників. Це було вкрай важливо. Ми з’ясували, що читачі краще заплатять за доступ до унікальних матеріалів, ніж дивитимуться рекламу. Але ці матеріали повинні бути якісними (конспект і запис дискусії).

Юлія Банкова, Громадське: Система членства – це не стільки про гроші, скільки про спілкування. У нашому медіа ми багато спілкуємось з предплатниками й окрім підтримки часто знаходимо героїв для наших матеріалів або відповідних експретів. У цьому головна сила нашої спільноти.

Атанас Чобанов, Bird.bg (Болгарія): Платна підписка схожа на вуличного музиканта. Треба добре грати, щоб кинули гроші. Так і в нас. Ми пояснюємо передплатникам, чому важливо нас підтримувати. Щотижня ми надсилаємо їм ексклюзивний контент – результати останніх розслідувань, ранній доступ до досліджень. Але це не те саме, що і членський клуб. Вони не очікують нічого від нас за надання фінансової підтримки (конспект).

Тарас Прокопишин, The Ukrainians: Для фінансової підтримки важливий соціальний капітал. В процесі запуску членської програми ми провели «партизанську» промокампанію – поспілкувалися тет-а-тет з 400 друзями проєкту, завдяки чому до моменту старту вже мали позитивний фідбек. Ми переосмислили концепт амбасадора: замість 2-3 відомих людей ми залучили наноамбасадорів – лідерів маленьких спільнот.

Поради від усіх спікерів форуму:

  • під час проведення фандрейзингових кампаній потрібно використовувати різні креативні меседжі для різних аудиторій;
  • варто постійно нагадувати читачам про можливість фінансової підтримки улюбленого медіа;
  • редакціям варто мати окремого менеджера, відповідального за комунікацію з підписниками та членами читацьких клубів;
  • цей менеджер має спілкуватися з аудиторією не як з клієнтами, а як з добрими знайомими.

Програми та проєкти Європейського Союзу в Україні, інституції ЄС, терміни для акредитації медіа, умови публікування коментарів, практичні поради та корисні контакти – уся інформація зібрана в посібнику ЄС для журналістів.

Цей захід підготовлений за підтримки Європейського Союзу. Його зміст є виключною відповідальністю організаторів і не обов'язково відображає погляди Європейського Союзу.

Схожі події та новини