Мобільні репортажі
Цінності через історії
виклик
Що значить «бути європейцем»?
Більшість українців підтримують європейський вектор розвитку держави — показують численні соціологічні опитування упродовж останніх років.
Поняття «європейські цінності» також важливе для українців. Переважна більшість наших громадян асоціює Європу із законністю, рівноправністю та багатством. Тоді як толерантність до гендерного різноманіття, відсутність дискримінації за расовими чи віковими ознаками «поки що не сприймаються українцями цілком, проте це є невід’ємними складовими ціннісних орієнтирів у Європі».
Ці результати невипадкові. На жаль, уявлення українців про європейські цінності досі містить хибні стереотипи. Мовляв, ці ідеали далекі від українських реалій. Посприяла цьому й російська пропаганда, яка роками протиставляє європейські, «ворожі, західні, непритаманні українцям» цінності до звичних «традиційних, наших, споконвічних» і так дискредитує євроінтеграційні процеси в Україні.
Як позбутися цих нав'язаних стереотипів та упереджень?
рішення
Приклади, які надихають
Попри будь-які стереотипи багато українців практикують і поширюють європейські цінності у повсякденному житті — доводять різноманітні історії з регіонів. Щоби показати їх, ми створили проєкт «Цінності через історії». Це серія мультимедійних матеріалів: відеосюжетів, статей і промороликів про людей та організацій, для яких європейські цінності — частина повсякденного життя.
Наша команда відшукала ці історії із різних куточків України. Ми створили 30 відеосюжетів на різну тематику: від захисту прав людини та рівності до ініціатив у сфері довкілля та інновацій. Кожен герой на власному прикладі демонструє, як це — просувати європейські цінності у своїй громаді та Україні загалом.
Наприклад, історія жінки-рабинки Юлії Гріс з Одеси є прикладом дотримання принципів гендерної рівності та демонструє розмаїття меншин в Україні.
Розповідь про молодь з селища Нью-Йорк на Донеччині показує не лише важливість розвитку громад у регіонах, але й нагадує про необхідність захисту громадян поблизу лінії розмежування.
Історія полтавської організації «Світло надії» — приклад захисту прав людини та важливості поваги до людської гідності у суспільстві.
У межах проєкту ми також опублікували 10 статей, які допомогли привернути більше уваги до історій деяких відеосюжетів. Матеріали вийшли в українських онлайн-медіа: Українська Правда, сайт 24 каналу, Рубрика, ШоТам і ZMINA.info.
Окрім цього, ми запустили TikTok-флешмоб #бутиєвропейцем. У коротких відеороликах учасники розповідали, що для них значать європейські цінності. Всього в межах флешмобу було опубліковано 26 відеоробіт, зокрема й від студентів Української академії лідерства.
результат
Цінності без кордонів
Комунікаційні кампанії переважно висвітлюють набуття матеріальних благ від зближення з ЄС. Тоді як наш проєкт показав, що саме цінності — ключовий елемент євроінтеграції. До того ж створені відеоісторії також стали успішним прикладом мобільної журналістики. Вони показали, що запорукою якісного репортажу передусім є цікаві герої та їхні історії, а не професійна техніка.
Загалом за 8 місяців наш проєкт переглянули 777 тис. разів, з яких:
- 696 тис. переглядів відеосюжетів у Facebook, Instagram і YouTube;
- 67 тис. переглядів відеороликів TikTok-флешмобу;
- 14 тис. переглядів статей.
Завдяки чудовим результатам проєкту ГО «Інтерньюз-Україна» отримала почесну відзнаку від Міністерства культури та інформаційної політики України та Офісу Віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції.
Але не менш важливим здобутком проєкту є схвальна оцінка від аудиторії та позитивні відгуки від самих героїв відеосюжетів. Для багатьох з них участь в проєкті стала стимулом рухатися вперед.
«Чудова ініціатива. Вкотре дякую за вашу участь у висвітленні ромської тематики. Радію нашій співпраці, завжди готова приєднатися до ваших ініціатив», — ділиться враженнями ромська активістка Анжеліка Бєлова.
«Класно вийшло! Дуже дякую, що приділяєте увагу», — розповідає співзасновник БО «Голоси дітей» Азад Сафаров.
Проєкт «Цінності через історії» добіг кінця. А втім, усі охочі можуть й надалі переглядати наші відеорепортажі у вільному доступі. Головне пам'ятати: європейські цінності не прив'язані до географічних координат, а починаються із кожного з нас.
Проєкт «Цінності через історії» був реалізований «Інтерньюз-Україна» у межах загальнонаціональної кампанії #EUкраїна у співпраці з Офісом Віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції та проєктом Association4U.