preloader
Увійти
search-icon

Посилення спроможностей лідерів громадського сектору

Академія громадського активізму

виклик

Громадянське суспільство як рушій позитивних змін

Лише 10% українців вважають себе соціально активними. З іншого боку, деякі соціологи впевнені: абсолютна більшість мешканців України хоче долучатися до прийняття державних рішень, розв’язання проблем громади та волонтерської допомоги.

Особливо гостро потребу в сильному громадському активізмі відчувають жителі Сходу та Півдня України, які чи не найбільше потерпають від російської пропаганди та наслідків політики «руського миру».

рішення

Створити потужний громадський актив на Сході та Півдні України

Щоби підтримати лідерів, які згуртують інших довкола розв'язання суспільних проблем, ГО «Інтерньюз-Україна» спільно з Фондом Східна Європа організували Академію громадського активізму (АГА). Завдяки системному навчанню, нетворкінгу, коучинговому та менторському супроводу слухачі Академії опанували нові інструменти проєктного менеджменту, навчилися ефективно спілкуватися зі своєю аудиторією та співпрацювати одне з одним.

Оскільки комунікації — вагома частина діяльності громадських організацій (ГО), плануючи навчальну програму, ми приділяли цьому питанню особливу увагу.

Навчальний курс із комунікаційного розвитку

Мета курсу – допомогти представникам ГО ефективно просувати свої ініціативи, взаємодіяти з різними цільовими аудиторіями (ЦА) та бути активними в медіа. Під час 3 сесій із 24 вебінарів студенти вивчали такі теми:

  • Комунікація та комунікаційна стратегія.
  • Робота з ЦА та розробка ключових повідомлень.
  • Планування та управління комунікаційними процесами.
  • Особливості створення текстового контенту в різних форматах та для різної ЦА.
  • Візуальні комунікації.
  • Використання соціальних мереж у висвітленні діяльності ГО.
  • Сторітелінг у діяльності ГО. Медіапланування та робота з медіа.
  • Кризові комунікації.

Лекторами навчальних сесій стали українські експерти з комунікаційного та стратегічного розвитку, тренери зі сторітелінгу та співпраці з медіа.

Оцінка комунікаційної спроможності ГО

12 організацій-учасниць АГА, яких відібрали за результатами конкурсу, пройшли аудит комунікаційної спроможності. Ми проаналізували їхню діяльність, поспілкувалися з ними та зрозуміли, що очікування та проблеми у всіх подібні. 90% відібраних ГО не мали організаційної стратегії або ж вона не відповідала реальному стану справ. А без цього розробка комунікаційної стратегії малоефективна. Також організації не могли чітко відповісти на запитання, хто їхня ЦА, що вони їй можуть запропонувати, навіщо з’явилися, куди рухаються, яких результатів прагнуть досягти за кілька років.

Путівник з ефективних комунікацій для ГО

Щоби допомогти організаціям уникнути подібних помилок та бути ефективними, команда «Інтерньюз-Україна» та запрошені експерти створили «Путівник з ефективних комунікацій для ГО». У ньому зібрані поради з комунікаційної стратегії, роботи з ЦА, співпраці з медіа, використання соціальних мереж та антикризових комунікацій.

Хакатон громадської активності

У межах Академії ми провели спеціальний Хакатон, мета якого — посилення співпраці та мережування громадських активістів Сходу та Півдня України, а також просування інструментів громадського активізму в цих регіонах.

Протягом двох днів близько 150 учасників відвідали онлайн-лекції, тренінги та майстер-класи щодо лідерства, ефективної взаємодії з грантодавцями та публічної Фінальним етапом Хакатону став Пітчинг ідей проєктів серед учасників АГА. Журі обрало 12 коаліцій-переможиць, 5 з яких отримали менторську підтримку та малі гранти в розмірі 200 тис. грн на реалізацію своїх проєктів.

результат

Аж 270 громадських активістів зі Сходу та Півдня України надіслали заявки на участь в Академії громадського активізму. А 122 із них успішного завершили навчання.

Згідно з дослідженням Vox Populi Agency, 98% учасників АГА рекомендували б своїм знайомим взяти участь у Програмі. Тренінги з розвитку комунікацій із-поміж інших навчальних сесій мали найбільшу практичну цінність для 48% учасників.

Більшість респондентів відмітили розвиток своїх комунікацій після участі в Академії: 80% вважають, що їхня діяльність стала більш помітною, 90% почали ліпше комунікувати з членами громади, а 73% — з місцевою владою.

«Правильна комунікація – це перше, чого б хотілося навчитися, щоби в майбутньому була можливість реалізовувати проєкти, знаходити спільну мову з іншими людьми та нові знайомства для створення коаліцій. Інформація, якою користуємося ми, вже трохи застаріла, а тренери Академії йдуть в ногу з часом і розповідають нам про нові фішки та канали, які можна використовувати в роботі», — ділиться враженнями від навчання Альбіна Ткаченко з Сєвєродонецька Луганської області.

5 коаліцій-переможиць грантового конкурсу успішно реалізували свої проєкти. Наприклад, активісти зі Слов’янська та Маріуполя придбали професійне спортивне обладнання для дитячо-юнацької спортивної школи, організували відкрите тренування з олімпійським чемпіоном з плавання Олександром Сидоренком та ініціювали створення груп самооборони для дівчат. У Слов'янську провели фестиваль мистецтв «Соляний бум», на Херсонщині — екофест «#Kherson_ZeroWaste», учасники якого дізналися більше про свідоме споживання. А проєкт «Екотеатр» — дія на майбутнє» завдяки акторській майстерності об’єднав місцеві громади навколо проблеми збереження довкілля.


Академія громадського активізму — програма, яка реалізується Фондом Східна Європа та Інтерньюз-Україна за підтримки проєкту USAID «Демократичне врядування у Східній Україні».