preloader
search-icon

Комунікаційна кампанія на підтримку реформи приватизації

Приватизація для всіх

виклик

Суспільство не вірить у справедливу та прозору приватизацію

Уряд України визначив реформу приватизації пріоритетною у 2021-му. Адже прозора та справедлива ​​приватизація є інструментом перетворення застарілих непродуктивних активів на продуктивні. За даними Фонду державного майна України, станом на 2021 р. в Україні налічувалося близько 3500 держпідприємств. З них працюють лише 2300 — часто незадовільно, а понад 1200 потребують визнання банкрутами. За підсумками 2020-го держава отримала від зупинених підприємств 51,3 млрд грн збитків.

Приватизація допомогла би зберегти підприємства, які руйнуються і втрачають свою цінність без модернізації. А також — залучити нові інвестиції та сприяти економічному зростанню країни. Приватні власники вкладають кошти у виробництво, запускають виготовлення продукції, створюють нові робочі місця, сплачують податки та розвивають бізнес у довгостроковій перспективі. Відтак — прозора та справедлива приватизація корисна для добробуту громадян. Але проблема в тому, що українці цьому не вірять.

Роздержавлення в Україні розпочалося понад 20 років тому: ще в дев'яностих громадяни мали право отримати акції державних підприємств. Тоді уряд приватизовував фабрики, заводи та шахти, але не дотримувався належних процедур і використовував ставки, нижчі за ринкові. Тож багато державних активів стали «годівничками» нових олігархів. Українці, які при цьому залишалися ні з чим, досі пам'ятають непрозорі аукціони та корупційні схеми.

Тому навіть останніми роками багато громадян не довіряли приватизації. Так, у 2014-му лише 20% українців ставилися до неї позитивно, тоді як 45,7% — негативно. За два роки негативне ставлення мали вже 62% опитаних.

Такі настрої в суспільстві заважали впровадженню реформи приватизації.

рішення

Комунікаційна кампанія на підтримку реформи приватизації

Щоб змінити сприйняття громадськості та просувати ідею, що прозора й справедлива ​​приватизація можлива, ми розробили та провели комунікаційну кампанію «Приватизація для всіх». Її мета — підвищити довіру суспільства до реформи, а також обізнаність щодо великої та малої приватизації. Для цього ми простими словами пояснили, чого реформа намагається досягти. А також показали, що чесна приватизація допомагає:

  • залучити інвестиції;
  • знизити рівень корупції;
  • модернізувати чи перепрофілювати підприємства;
  • створити нові робочі місця;
  • прискорити євроінтеграцію України.

Залучивши масмедіа та створивши різні типи контенту, ми не лише охопили широку аудиторію, але й досягли високого рівня залученості. Цю тему ми представили як цікаву та важливу для українців, які вболівають за свою країну та хочуть бачити її процвітання. У межах комунікаційної кампанії ми:

  • Розробили та впровадили тематичні спецпроєкти з провідними медіа ЛІГА.net та «Економічна правда»: ці матеріали забезпечили знайомство з реформою як широких мас, так і експертної аудиторії.
  • Опублікували 49 матеріалів у регіональних медіа.
  • Виготовили та опублікували два відеоролики про успішні приклади приватизації.
  • Провели чотири круглі столи для активістів, представників медіа, працівників державних підприємств та інвесторів, де руйнували стереотипи про приватизацію.
  • Розробили та виготовили 2500 постерів і 2000 буклетів.
  • Провели зовнішню медіакампанію в Києві та п'яти областях України: встановили 30 білбордів і 45 сітілайтів.

  • Наповнили актуальною інформацією сайт privatization.gov.ua.
  • Провели серію навчальних вебінарів для медіа та громадських активістів.
  • Опублікували 40 дописів у соцмережах та 10 анімаційних відеоексплейнерів.

результат

Завдяки просуванню реформи зросла обізнаність щодо приватизації 

Кампанія «Приватизація для всіх» охопила та залучила широкі верстви населення, про що свідчать такі показники:

  • 168 297 переглядів отримали матеріали, розміщені в медіа.
  • На 71% зросла кількість підписників Facebook-сторінки Фонду держмайна, а охоплення його дописів — на 113%.
  • На 26% зросла кількість позитивних медіазгадок про реформу.
  • На 62% більше нових користувачів відвідали сайт privatization.gov.ua.
  • На 20% зросли запити від медіа на висвітлення реформи.

Так кампанія посприяла майбутньому успіху цієї реформи в Україні. Зокрема, за два тижні після її завершення Фонд держмайна провів масштабний аукціон із приватизації київського заводу «Більшовик».

А влітку 2022-го український парламент ухвалив законопроєкт про швидку приватизацію: цей документ прискорює процедури та знімає багато обмежень, котрі багато років заважали роздержавленню активів. У липні 2022-го уряд також затвердив перелік 420-ти державних підприємств, які передадуть до управління Фонду держмайна для подальшої приватизації чи ліквідації.