Комунікаційна кампанія на підтримку реформи приватизації
Приватизація для всіх
виклик
Суспільство не вірить у справедливу та прозору приватизацію
Уряд України визначив реформу приватизації пріоритетною у 2021-му. Адже прозора та справедлива приватизація є інструментом перетворення застарілих непродуктивних активів на продуктивні. За даними Фонду державного майна України, станом на 2021 р. в Україні налічувалося близько 3500 держпідприємств. З них працюють лише 2300 — часто незадовільно, а понад 1200 потребують визнання банкрутами. За підсумками 2020-го держава отримала від зупинених підприємств 51,3 млрд грн збитків.
Приватизація допомогла би зберегти підприємства, які руйнуються і втрачають свою цінність без модернізації. А також — залучити нові інвестиції та сприяти економічному зростанню країни. Приватні власники вкладають кошти у виробництво, запускають виготовлення продукції, створюють нові робочі місця, сплачують податки та розвивають бізнес у довгостроковій перспективі. Відтак — прозора та справедлива приватизація корисна для добробуту громадян. Але проблема в тому, що українці цьому не вірять.
Роздержавлення в Україні розпочалося понад 20 років тому: ще в дев'яностих громадяни мали право отримати акції державних підприємств. Тоді уряд приватизовував фабрики, заводи та шахти, але не дотримувався належних процедур і використовував ставки, нижчі за ринкові. Тож багато державних активів стали «годівничками» нових олігархів. Українці, які при цьому залишалися ні з чим, досі пам'ятають непрозорі аукціони та корупційні схеми.
Тому навіть останніми роками багато громадян не довіряли приватизації. Так, у 2014-му лише 20% українців ставилися до неї позитивно, тоді як 45,7% — негативно. За два роки негативне ставлення мали вже 62% опитаних.
Такі настрої в суспільстві заважали впровадженню реформи приватизації.
рішення
Комунікаційна кампанія на підтримку реформи приватизації
Щоб змінити сприйняття громадськості та просувати ідею, що прозора й справедлива приватизація можлива, ми розробили та провели комунікаційну кампанію «Приватизація для всіх». Її мета — підвищити довіру суспільства до реформи, а також обізнаність щодо великої та малої приватизації. Для цього ми простими словами пояснили, чого реформа намагається досягти. А також показали, що чесна приватизація допомагає:
- залучити інвестиції;
- знизити рівень корупції;
- модернізувати чи перепрофілювати підприємства;
- створити нові робочі місця;
- прискорити євроінтеграцію України.
Залучивши масмедіа та створивши різні типи контенту, ми не лише охопили широку аудиторію, але й досягли високого рівня залученості. Цю тему ми представили як цікаву та важливу для українців, які вболівають за свою країну та хочуть бачити її процвітання. У межах комунікаційної кампанії ми:
- Розробили та впровадили тематичні спецпроєкти з провідними медіа ЛІГА.net та «Економічна правда»: ці матеріали забезпечили знайомство з реформою як широких мас, так і експертної аудиторії.
- Опублікували 49 матеріалів у регіональних медіа.
- Виготовили та опублікували два відеоролики про успішні приклади приватизації.
- Провели чотири круглі столи для активістів, представників медіа, працівників державних підприємств та інвесторів, де руйнували стереотипи про приватизацію.
- Розробили та виготовили 2500 постерів і 2000 буклетів.
- Провели зовнішню медіакампанію в Києві та п'яти областях України: встановили 30 білбордів і 45 сітілайтів.
- Наповнили актуальною інформацією сайт privatization.gov.ua.
- Провели серію навчальних вебінарів для медіа та громадських активістів.
- Опублікували 40 дописів у соцмережах та 10 анімаційних відеоексплейнерів.
результат
Завдяки просуванню реформи зросла обізнаність щодо приватизації
Кампанія «Приватизація для всіх» охопила та залучила широкі верстви населення, про що свідчать такі показники:
- 168 297 переглядів отримали матеріали, розміщені в медіа.
- На 71% зросла кількість підписників Facebook-сторінки Фонду держмайна, а охоплення його дописів — на 113%.
- На 26% зросла кількість позитивних медіазгадок про реформу.
- На 62% більше нових користувачів відвідали сайт privatization.gov.ua.
- На 20% зросли запити від медіа на висвітлення реформи.
Так кампанія посприяла майбутньому успіху цієї реформи в Україні. Зокрема, за два тижні після її завершення Фонд держмайна провів масштабний аукціон із приватизації київського заводу «Більшовик».
А влітку 2022-го український парламент ухвалив законопроєкт про швидку приватизацію: цей документ прискорює процедури та знімає багато обмежень, котрі багато років заважали роздержавленню активів. У липні 2022-го уряд також затвердив перелік 420-ти державних підприємств, які передадуть до управління Фонду держмайна для подальшої приватизації чи ліквідації.