preloader
search-icon

Краудфандінгова платформа для медіа

Як використовувати Patreon для монетизації медіа

Краудфандінгова платформа Patreon для медіа: грошова винагорода від прихильників.

Patreon — популярний краудфандінговий сервіс регулярних пожертвувань. Сервісдопомагає творцям контенту отримувати кошти від аудиторії, беручи за комісію в 5−12%. Компанія була заснована в 2013 році та базується в Сан-Франциско.

Порівняно молода інтернет-платформа Patreon користується дедалі більшою популярністю серед контент-мейкерів у всьому світі. Особливу популярність вона отримала під час коронакризи. Лише у березні 2020 р. до цього сервісу долучилося близько 30 тисяч нових авторів. Сьогодні на онлайн-платформі Patreon зареєстровано понад 150 000 творців та 4 млн меценатів.

Сервіс Patreon співпрацює з контент-мейкерами усіх творчих професій. Тут можна зустріти проєкти фотографів, письменників, журналістів, мандрівників, режисерів, дизайнерів, художників, музикантів, розробників ігор та багатьох інших. Як з’явився сервіс, розповів його засновник Джек Конте.

Як все працює?

Цей краудфандінговий сервіс задумувався як, передусім, допомога людям творчих професій. Їхні прихильники, так звані «патрони», фінансово підтримують авторів, а ті, у відповідь, привідкривають «завісу» своєї творчості. Автор або «креатор» обирає одну із запропонованих бізнес-моделей. Прихильники підписуються на його сторінку, приймаючи умови щодо фінансової пожертви.

1. Membership (Членство). Найпоширеніша бізнес-модель на платформі. Прихильники роблять щомісячну допомогу (сума стартує від $1). У відповідь автор ділиться ексклюзивним контентом, дарує фізичні подарунки, спілкується з фанатами. Така бізнес-модель має активних «патронів», які спілкуються між собою в спеціальних чатах, доступ до яких надає «креатор».

Наприклад, за $1 прихильники ознайомлюються з новим відеороликом за три дні до появи його в мережі. За $3 фаната додають у закритий чат однодумців. За $5 він бере участь в онлайн-сесії питань-відповідей зі своїм «креатором». А вже за $10 — отримує брендовану продукцію автора. Суму внеску та умови встановлює сам автор. Також їх можна змінювати, якщо підхід не спрацює.

2. Subscription (Підписка). На противагу попередній опції фінансування, тут спільнота найчастіше не активна. Суть такої моделі в тому, щоб платити за кожен новий авторський матеріал. Наприклад, нове інтерв’ю чи новий епізод документальної програми.

3. Ongoing Support (Постійна підтримка). Це своєрідна пожертва творцю, незалежно від того, наскільки активний він на платформі. Можна порівняти це з чайовими або благодійним внеском на розвиток творчості. Ця модель буде працювати лише коли «креатор» досить відома особа і не потребує «розкручування» свого бренду та систематичних грошових внесків на створення матеріалів.

Чому ця платформа корисна саме для медіа?

  • це один із шляхів до незалежності видань, коли не потрібно розміщувати рекламний контент та бути «залежним» від певних політичних сил;
  • аудиторія матиме можливість (сервіс дуже простий та доступний) віддячити грошовими пожертвами за якісний контент, який створює медіа;
  • розвиваток медіа, адже на сайті є пряма комунікація з прихильниками, які залишають відгуки на опубліковані матеріали;
  • джерело додаткового фінансування.

Як зареєструватися на Patreon

  1. Заходите на сайт www.patreon.com;
  2. Натискаєте «Create on Patreon»;
  3. Вписуєте своє ім’я, електронну адресу та пароль. При необхідності підтверджуєте електронну пошту. Також можна зареєструватися за допомогою свого облікового запису на Facebook чи Google;
  4. Далі вам необхідно виконувати інструкції на сайті для додавання необхідної інформації та заповнення власного профілю.

Як вивести кошти з Patreon?

При реєстрації ви вказуєте свої банківські реквізити або прив’язуєте свій акаунт до PayPal. Із платформи можна отримати свій «заробіток» у будь-який зручний для вас час. Після надсилання запиту, гроші надійдуть на рахунок протягом 1–-3 днів. Інший спосіб виведення коштів — налаштувати щомісячний регулярний переказ з сайту, який буде надходити щомісячно, 5-го числа. Пам’ятайте, що з кожного меценатського внеску Patreon залишає собі комісію: 5–12%.

7 порад щодо ведення сторінки на Patreon

  1. Систематично додавайте новий цікавий контент на Patreon. Він має бути ексклюзивним, відрізнятися від того, який ви публікуєте у вільному доступі в мережі.
  2. Контактуйте зі своєю аудиторією, діліться думками, фотографіями, проводьте онлайн-трансляції.
  3. Обов’язково дякуйте своїм прихильникам.
  4. Оформіть сторінку на платформі, опишіть свою діяльність так, щоб зачепити, завантажте світлину профілю, додайте відео про себе.
  5. Розкажіть, на що вам потрібні кошти, окресліть мету.
  6. Активно промотуйте свій профіль.
  7. Додаткові плюси отримаєте, якщо фанати бачитимуть, що ви присутні на інших онлайн-сервісах та соціальних платформах.

Українські медіа на платформі Patreon

Переваги сайту вже відчули на собі кілька десятків українських медіа. Найперше, що вони вбачають у такому сервісі — це незалежність. А ще — можливість та мотивацію для постійного розвитку, адже для покращення власного контенту важливо спілкуватися з «патронами» та отримувати від них зворотний зв'язок.

Ось деякі з українських медіа, які вже використовують Patreon та можуть вас надихнути:

  1. Телебачення Торонто
  2. Tokar.ua
  3. Новинарня
  4. Geek Journal
  5. Цікава наука
  6. Вмістожер
  7. Vector