preloader
Увійти
search-icon

медіалайфхак

Сторітелінг як сервіс

Криза та розгубленість, зумовлені пандемією, змусили журналістів польського медіапроєкту «Outride.rs» докорінно змінити стратегію роботи. Замість того, щоб гарячково повідомляти про поширення коронавірусу та доносити негативні новини, це видання обрало інше – шлях історій.

Медіаексперт Якуб Гурніцький (на прикладі «Outride.rs») під час онлайн-дискусії від Львівського медіафоруму розповідає про те, як змінити фокус комунікації з читачем: від «панічного інформування» до «викладу історії», від суцільного негативу до забезпечення читача найціннішими опціями у цей непростий час — позитивним досвідом та надією. Ділимося з вами декількома корисними порадами принципів сторітелінгу.

Взаємодія з аудиторією

Тільки так можна створювати історії з найвищою цінністю для читачів. Щоб максимально оперативно реагувати на виклики пандемії, «Outride.rs» запустив платформу Radar. Її задача була максимально проста — шляхом опитування читачів з’ясувати, які саме теми зараз є пріоритетними для аудиторії (освіта, охорона здоров'я та туризм). Звісно, далеко не кожне видання може імплементувати таку платформу-опитувальник. Однак, перш ніж взятися за історію,ви маєте бути певні, що вона комусь потрібна. Тож, взаємодійте з читачами та не соромтеся запитувати: «Що вам зараз цікаво?».

Ретельно добирайте героїв

Основа будь-якої історії — це герої. Вчителі, що винайшли більш ефективний спосіб пояснювати дітям навчальний матеріал онлайн; дизайнери, які відклали пошиття суконь та взялися за медичні костюми та маски; історії про донорів крові, що попри додаткові пандемічні ризики, не припиняють здавати кров для онкохворих. Це все приклади, але суть одна й та сама — знайдіть героїв, познайомтесь з ними. Дізнайтесь (і потім) розповідайте їхню історію.

Не гребуйте «дрібними» історіями

Їх не існує. Кожна історія, яка цікава вашому читачеві, вже є важливою. Пам’ятайте про це.

Перевіряйте факти та локалізуйте

Наприклад, в умовах пандемії, реальність різниться в залежності від геолокації. Намагайтесь задіяти будь-які ваші контакти, щоб перевірити конкретні випадки, факти та події.

Пропонуйте та показуйте рішення

Історія — це не просто оповідь. Вона має показувати шлях, давати надію та надихати. Наприклад, на «Outride.rs» вже є понад 1000 історій про пандемію, перевірених регіональними редакторами з різних країн. Далеко не всі історії пропонують довгострокові рішення проблем, вони можуть надихнути читачів і підказати ідею — пояснює Якуб Гурніцький.