preloader
search-icon

Історії успіху, платний контент і розбудова ком'юніті

Тренди в роботі регіональних медіа

Що об’єднує такі різні проєкти як «Повернись Живим» і The Ukrainians? Чи платять за контент у регіонах?

На початку 2021 року дві молоді українські редакції Цукр (Суми) та Рубрика (Київ) отримали гранти на виробництво контенту, технічні вдосконалення на власних сайтах, розвиток і розширення редакцій. Уже вдруге ГО «Інтерньюз-Україна» співпрацює з цими редакціями в межах проєкту «Розуміння аудиторії та розвиток цифрових технологій» (AUDS), що триває четвертий рік. Які тренди в роботі регіональних медіа ми виявили?

Контент

Для людей і про людей

Хоча слово «сторітелінг» уже давно увійшло до словникового запасу медійників, історії успіху й досвід реальних людей стають дедалі актуальнішими.

Якщо раніше читачів більше цікавило життя акторів, співаків і політиків, тепер увагу привертають історії з життя звичайних людей. Вони хочуть не просто дізнаватися щось нове, але й переживати це разом із героями, приміряти їхній досвід і, можливо, знайти для себе певні відповіді та приклади.

Так, минулого року редакції-учасниці проєкту створили чимало історій для людей і про людей. Серед них:

Побудова ком’юніті та платний контент

Люди шукають своїх людей

Багато медіа прагнуть не лише отримувати перегляди на сайті й нарощувати аудиторію в соцмережах. Вони хочуть спілкуватися з аудиторією: знати, що їх цікавить, чим вони живуть, та чого очікують від улюблених видань. Для багатьох редакцій важливо мати читачів-однодумців, які діляться фідбеком, за потреби критикують у закритих чатах, а головне — вірять у видання.

The Ukrainians розробило екосистему власної спільноти та membership програму. Крім популярного Patreon-у, редакція створює й супутні матеріали для розбудови спільноти. Так, завдяки підтримці «Інтерньюз-Україна» редакція випускала розсилки з актуальними новинами й переказами лонгрідів топових світових медіа.

Ще один приклад — історія медіаресурсу благодійного фонду «Повернись Живим». Видання додало можливість жертвувати кошти не лише на підтримку української армії, а й самої редакції Фонду.

Редакція «Цукру», яка вже кілька років використовує Patreon, цього року в межах гранту вдосконалить систему й розробить кабінет підписника на сайті.

Загалом, такий інструмент як Patreon і йому подібні — доволі ефективні. Однак, працюватиме він, якщо в медіа вже є не просто читачі, а прихильники та однодумці, які вірять у видання і готові його фінансово підтримати. Особливість «донатів» у тому, що, обираючи суму для місячної пожертви, читач обирає пакет, де залежно від суми отримує бонуси від редакції. Дуже часто це закриті чати, в яких можна голосувати за теми наступних матеріалів, або першими отримувати доступ до них. Це можуть бути зустрічі з журналістами, екскурсії редакцією, спільні обіди чи закриті вечірки.

Ще одним варіантом отримання прибутку не від рекламодавця, а від читача, є встановлення PayWall — коли аудиторія платить за конкретні матеріали із закритим доступом. Редакція Волинь online однією з перших регіональних медіа запровадила платний доступ до окремої категорії контенту: розслідувань та історичних матеріалів.

Цей інструмент теж доволі ефективний і допомагає аналізувати, за який контент готові платити, а за який — ні. Однак, як і з Patreon, перед запуском PayWall варто впевнитись, що редакція має достатньо прихильників, які регулярно платитимуть за контент.