preloader
search-icon

Медіалайфхак

Як розпочати свій шлях на Youtube

Як швидко та безболісно запустити YouTube-канал із класним контентом?

Зрозуміти цілі та побудувати стратегію YouTube-каналу допоможуть поради CEO та головного стратега стратегічної комунікаційної агенції Who Are You Іллі Балабана.

Нині чимало компаній використовують YouTube, як відеосховище, навіть не замислюючись над його розвитком і побудовою особистого бренду. Але для інших — це класна можливість заявити про себе та свій продукт.

Усе ще вагаєтеся, спробувати чи ні? Ось трохи статистики (дані YouTube, Kantar 2021), яка допоможе вам визначитися:

  • 25,6 млн людей — аудиторія в Україні;
  • YouTube — 2-й за популярністю сайт в Україні;
  • 31% аудиторії — люди від 25 до 34 років (платоспроможна аудиторія).

Окей, а з чого почати?

Перед створенням каналу необхідно визначитися з концепцією. Фактично власна концепція = формуванню бренду та впізнаваності на YouTube.

Поставте чітку мету. Пропишіть 3 основних цілі, яких хотіли б досягти після запуску вашого каналу, як-от змінити сприйняття бренду, проінформувати про нього чи залучити нову цільову аудиторію.

Визначте, у чому ваша унікальність. Для цього необхідно знати, що роблять ваші конкуренти. Хто вони? Який у них контент? Як часто виходить та чи інша рубрика? На кого вони орієнтовані? Відповіді на ці запитання допоможуть розробити концепцію вашого каналу.

Окресліть вашу цільову аудиторію. Для кого ви це робите? Де живуть ці люди? Що дивляться? Чим вони цікавляться, а чим — ні? Чого їм бракує?

Розробіть формат комунікації. Концепцію каналу формує контент, подача (tone of voice) та «одяг» (стилістика каналу). Тож коротко сформулюйте, як ви це бачите.

На виході ви маєте розуміти, ХТО ВИ.

А тепер — лайфхаки для новачків і не тільки:

  • Шоби зменшити бюджет, знімайте декілька випусків щодня. Можете робити різні формати чи міксувати — одне відео з довгим хронометражем і декілька коротких. Але не забувайте змінювати одяг, аби ніхто не розкрив вашу таємницю.
  • Створюйте відеоматеріали так, щоби вони приносили максимальне охоплення та користь. Наприклад: Youtube / Facebook / сайти / транскрипція інтерв'ю для статті / проєкційні вікна / ТБ / кінотеатри. Ролик можна опублікувати на різних платформах, підвищуючи охоплення та впізнаваність.
  • Використовуйте сервіси (наприклад, vidIQ) для підбору ключових слів у назві відео. Обов'язково ставте теги в YouTube.
  • Щоби зрозуміти, чи «зайшло» ваше відео аудиторії, переглядайте кількість переглядів за день, кількість підписників із відео та середню довжину перегляду. Якщо побачите закономірність, у якій частині відео більшість аудиторії його вимикає, поставте там перебивку із закликом додивитися відео до кінця.
  • Не чекайте, поки до вас звернуться за рекламою, прийдіть із комерційною пропозицією. Це може бути пряма чи нативна інтеграція продукту у відео. Оформте презентацію, релевантну до продукту потенційного клієнта.
  • Пам'ятайте про особистий бренд. Експериментуйте та приміряйте нові формати. Монетизуйтеся за допомогою мерчу, але виходьте за межі одягу. Що ще ви можете вигадати? Що близько до вашого бренду?

Ці та інші поради озвучили на тренінгу для медіа «Рубрика» у межах проєкту «Розвиток українських медіа через аналіз аудиторії та контенту» за фінансової підтримки Швеції (Embassy of Sweden in Kyiv) та «Інтерньюз-Україна» (проєкт Audience Understanding and Digital Support).