preloader
search-icon

МЕДІАЛАЙФХАК

Як написати клікабельний (не клікбейтний) заголовок

Про створення заголовка, який чіпляє, говорять і маркетологи, і SEO-спеціалісти, і журналісти. Однак де межа між цікавим заголовком і клікбейтом? І як створити заголовок, що відповідатиме сенсу статті, а не додаватиме зайвої емоційності виключно для збільшення відвідувань сторінки?

Захопливий заголовок містить елементи, які привертають увагу читачів і заохочують читати далі.

Поради щодо створення таких заголовків

1. Оберіть ключові слова. Щоби люди розуміли, про що ви пишете й чи потрібна їм ця інформація, оберіть ключові слова зі змісту написаного.

2. Визначте свою аудиторію. Під час вибору заголовка, подумайте, для кого ви пишете. Чітко окресливши вік, вподобання, територіальну належність та інші особливості аудиторії, ви будете на одній хвилі з читачами та зможете використати сленгове слово чи професійну лексику.

3. Підберіть слова, які максимально передадуть вашу мету. Використовуйте слова-дії, щоби створити відчуття терміновості й авторитету, а описові прикметники — для створення картини в голові вашого читача. Ось декілька прикладів:

  • Прямі заголовки — швидко передають суть і деталізують зміст. Приклад: «8 найпопулярніших типів заголовків».
  • Непрямі заголовки — довші та містять інтригу, щоби зацікавити читача. Приклад: «Як зацікавити читачів за допомогою кількох слів».
  • Заголовки новин — сухі, короткі речення, які передають суть новини. Зазвичай будуються за принципом: Хто? Де? Що? Коли? Чому? Як? Приклад: «Нова аналітика американських дослідників показує, що заголовки — важливий елемент для залучення аудиторії».
  • Заголовки з інструкціями. Ви можете використовувати фразу «Як це зробити» на початку заголовка. Приклад: «Як написати привабливий заголовок».
  • Заголовки-запитання ставлять аудиторії питання, щоби викликати зацікавленість щодо відповіді. Приклад: «Чи може яскравий заголовок збільшити зацікавленість читачів? Поради та підказки для створення ефективного заголовка».
  • Заголовки з досвідом конкретних осіб. Люди люблять читати про особистий досвід таких самих людей, тому в заголовку можна згадувати конкретних героїв. Приклад: «Як головний редактор «Медіа» придумав особливий підхід до створення успішних заголовків».

4. Використовуйте цифри. Причина, чому багато людей згадують у заголовках цифри та числа, проста — вони працюють. Головне — не перевантажити заголовок великою кількістю цифр та уникати неточних підрахунків. Приклад: «Згідно з дослідженнями приблизно 60-80% людей читають лише заголовки».

Тож заголовок — це ключ до успіху статті та запорука, що її таки прочитають, а не прогорнуть. Бажаємо успіхів у складанні клікабельних, але не клікбейтних заголовків!

Підготовлено за матеріалами: