preloader
search-icon

Медіалайфхак

Як висвітлювати виборчий процес

Місцеві вибори — не за горами. А виборчий процес уже розпочався. Зібрали поради, які допоможуть медійникам максимально об’єктивно висвітлювати виборчі перегони та зосередитись на головному.

1. Формулюйте «прямі» заголовки

Протягом виборчого процесу все буде перенасичено інформацією. Тож подайте головне вже в заголовку, щоб суть повідомлення могла бути схоплена одразу.

2. Уникайте жаргону

Ваша аудиторія може не розуміти такий термін, як, наприклад «дезінформація», те, як він використовується науковцями та дослідниками. Тому радимо вам спілкуватися з читачами зрозумілою для них мовою, простою та чіткою, яка б вичерпно пояснювала проблему чи конкретну ситуацію.

3. Перевіряйте факти

В умовах пандемії, дані та цифри (навіть) з офіційних джерел можуть не відповідати реальному стану справ. Наприклад, показники явки, що будуть різнитися в залежності від геолокації. Намагайтесь задіяти будь-які ваші контакти, щоб перевірити конкретні показники, цифри та факти.

4. Не гребуйте повтореннями простих (точних) фактів

Така корисна (та практична) інформація, як: адреси виборчих дільниць, дати закінчень реєстрації/зміни адреси виборця для голосування, а також, наприклад, коли та яким чином (карантинні зміни) відбудуться вибори, — ніколи не буде зайвим нагадати.

5. Тримайте зв’язок

Запитайте свою аудиторію: «Що б ви хотіли передусім дізнатись? Які ваші актуальні інформаційні потреби щодо виборів?» Тримайте ці відповіді в голові коли будете обирати тему для статті чи продумувати свій медіаплан. Пам’ятайте також, що дуже часто фейкова інформація/(не-)прихована політична агітація розповсюджується через оголошення у соціальних мережах, приватних групах чатів або електронних листах. Попросіть своїх читачів розповісти вам про це — такий аналіз зацікавить ваших читачів перед виборами.

6. Нагадайте читачам про якість своїх матеріалів

Запевняйте читачів, що ви завжди на стороні фактів. Пояснюйте, що ви робите для незалежної перевірки інформації, що двічі перевіряєте те, що вам сказали (опишіть механіку: як саме ви це робите). Зазначте, що працювати з інформацією під час виборів — особливий виклик та складність. Однак це для вас пріоритетне завдання, обіцяйте бути надійним джерелом, до якого читачі завжди можуть звернутися по допомогу.

7. Дослідіть «постачальників» дезінформації

Постачання фейкових історій в інфопросторі під час пандемії зашкалює, тож знайте основні типи цих дезінформаторів. Остерігайтесь їх та застерігайте своїх ситачів.

8. Слідкуйте за сторінками політиків

Сайти та сторінки різних політичних сил у соціальних медіа часто будуть прагнути подати інформацію «у стилі» загальних суспільних новин. Будьте пильними, не плутайте політичний піар з фактами.

Медіалайфхак підготовлений за матеріалом.