preloader
Увійти
search-icon

Медіалайфхак

Чи можливо побудувати стратегію для медіа в умовах війни?

Бренд-стратегиня в Patsany Agency, співзасновниця та ex-CEO в IDEST Agency, лекторка у SKVOT Марія Василенко розповіла під час нашого тренінгу для Біляївка.City, як побудувати стратегію для медіа під час війни. Поради експертки допоможуть зрозуміти, звідки черпати нові ідеї, як залишатися на плаву в нових нестабільних умовах і визначити вектор власного розвитку.

Люди довіряють сусідському досвіду більше за будь-який інший, а в умовах війни це відчуття загострюється. Тому, якщо ви розмірковуєте над тим, чи варто зараз докладати зусилля для розвитку локального медіа — це просто необхідно!

З чого ж розпочати? Визначте, куди ви хочете рухатись, створюйте контент і вибудовуйте довірливі стосунки з аудиторією.

  1. Дослідіть ринок і категорії. Ваше завдання — зрозуміти, які є тенденції, тренди, а також динаміку розвитку локального ринку. Шукайте тренди в статтях, звітах компаній та агенцій. Важливо одразу визначити та зафіксувати список конкурентів.
  2. Проаналізуйте прямих і непрямих конкурентів, аби оцінити ефективність і знайти точки диференціації. Експертка радить проводити аналіз за трьома основними блоками: 
  • загальний аналіз — аудиторія, продуктова лінійка, SWOT тощо;
  • карта позиціювання — де розміщуємо конкурентів і де бачимо свою організацію;
  • найкращі світові приклади — переосмислюємо та впроваджуємо у свій продукт. 

Основна мета цього етапу — знати місце на карті, де ви хочете опинитись.

  1. Визначте ціннісну пропозицію. 

«Створювати речі, які люди хочуть отримати, легше, ніж змушувати їх хотіти чогось», — зазначає стратегиня Марія. Як визначити цю потребу? Варто поспілкуватися з бажаною аудиторією і з'ясувати, яку потребу закриває ваш продукт.

Після того, як ви визначили напрям розвитку, варто зробити бренд видимим для цільової аудиторії. У цьому нам допоможе контент.

Як робити контент, який хочеться поширювати в умовах обмеженого бюджету?

  1. Пропрацюйте точки контакту з брендом. Для цього пройдіть увесь шлях споживача і пропишіть, як ви можете провзаємодіяти з ним у кожній точці. 
  2. Робіть колаборації, які допоможуть потрапити в інфополе потенційно цікавої аудиторії за межами вашої спільноти. Обирайте для співпраці тих, хто має схожі цінності та аудиторію.

Найцінніше, що можна отримати від аудиторії, — її довіра, а надалі — повна лояльність до бренду. Важлива частина роботи медіа полягає у вибудові цієї довіри та утриманні балансу між нею та вимогами рекламодавців.

Як це зробити?

  1. Будуйте навколо себе спільноту. Надайте її членам цінність: нетворкінг, інформацію, належність, розваги та спілкування, аби дізнатися їхні болі та мотивацію.
  2. Пропонуйте бізнесу нестандартні рекламні кампанії та спецпроєкти, щоби збільшити лояльність до бренду та отримати органічне охоплення.

Поради були озвучені на тренінгу в межах проєкту «Розвиток українських медіа через аналіз аудиторії та контенту», за фінансової підтримки Швеції (Embassy of Sweden in Kyiv) та «Інтерньюз-Україна» (проєкт Audience Understanding and Digital Support).