МЕДІАЛАЙФХАК
10 порад для проведення вдалого інтерв'ю
У чому секрет успішного інтерв’ю? Підготували 10 порад, які допоможуть правильно підготуватися до розмови та вдало її провести.
-
Сформулюйте мету. Заздалегідь продумайте, як виглядатиме готовий матеріал. Від цього залежить успішність інтерв'ю. Ви маєте чітко знати, які запитання будете ставити респонденту та чому.
-
Проведіть дослідження. Зберіть якомога більше інформації про співрозмовника: його досвід роботи, інтереси та інше. Ознайомтеся з попередніми публікаціями про нього та заглибтеся у тему розмови.
-
Підготуйте запитання. Спершу запишіть питання, коли досліджуєте тему. Потім подумайте, про що ви хочете дізнатися у цій темі та які запитання допоможуть. Чим більше ви працюватимете, тим більше цікавих запитань спаде на думку.
-
Не надсилайте запитання заздалегідь. Розкажіть про тему, яку збираєтеся обговорювати, але не заходьте далі. Якщо співрозмовник переглядатиме запитання, це зменшить ефект несподіванки та не дасть зрозуміти, яким він є насправді. Ба більше, інтерв'ю — це, перш за все, дискусія, яка не може обмежуватися лише запитаннями та відповідями. Надіслані питання можуть їй завадити.
-
Оберіть правильне місце зустрічі. Ваш матеріал буде успішнішим, якщо ви оберете локацію, дотичну до теми інтерв’ю. Часто люди поводяться більш відкрито й невимушено в знайомому місці чи на «своїй території». Попросіть респондента про зустріч в його домі, на роботі чи місці, яке має пряме відношення до історії.
-
Взаємодійте поступово. Не заглиблюйтеся в тему відразу на початку інтерв’ю. Розпочніть із питань про співрозмовника. Це покаже ваш інтерес до нього та сформує більш довірливі відносини.
-
Попрацюйте над плавністю інтерв’ю. Потік запитань має бути природним. Не перескакуйте на іншу тему тільки тому, що вона наступна у списку. Слухаючи відповідь респондента, подумайте, про що ви запитаєте його далі та чому. Плавний перехід між запитаннями допоможе співрозмовнику розкритися більше.
-
Будьте трохи нав’язливими. Не бійтеся переформулювати питання чи повернутися до теми, яка, на вашу думку, залишилася нерозкритою. Іноді людям потрібен час, щоб підійти ближче до теми.
-
Використовуйте мовчання на свою користь. Коли відчуваєте, що ваш респондент недоговорює, зробіть маленьку паузу. Ймовірно, після цього, він здивується та поводитиметься інакше. Це додасть шансів отримати додаткову інформацію.
-
Звертайте увагу на емоції. Людська мова — це не лише слова, але й інтонація та міміка. Зверніть увагу, як поводиться респондент: він говорить впевнено чи вагається; підтримує зоровий контакт або ні. Це чудовий інструмент, щоб правильно інтерпретувати відповіді.
Підготовлено за матеріалами matadornetwork.com та writingcooperative.com.