preloader
search-icon

МЕДІА ЛАЙФХАК

10 порад, як висвітлювати пандемію COVID-19

Завдання журналістів — забезпечити громадськість перевіреною та зрозумілою інформацією. В умовах глобальної кризи у сфері охорони здоров'я вага цієї місії, автоматично зростає в багато разів. І тут надважливо тримати баланс між необхідністю інформувати та підсиленням страхів. Тож, ми зібрали ці поради, щоб допомогти медійникам зосередитись на головному.

1. Використовуйте тільки достовірні зображення

Під час кризи мережею шириться багато зображень. У історіях про кризу в певному регіоні важливо використовувати фото та відео виключно з місця події, про яке йдеться у матеріалі. Журналісти мають бути впевнені, що візуальний контент, який вони використовують, точно відображає саме те, що відбувається.

Для репортерів: перед тим, як почати знімати, дослідіть місце, поговоріть з людьми та спробуйте зрозуміти загальну ситуацію. Потім передайте це за допомогою фото. Уникайте будь-якого змісту, що суперечить тому, що насправді відбувається з людьми там у цей момент, саме зараз.

2. Фокус на висвітленні подій, а не на їхньому аналізі

Це важливо тому, що часто ми просто не можемо до кінця зрозуміти наслідки того, що відбувається у цей момент.

3. Заголовками не вводьте в оману читачів

Оскільки великі об’єми інформації швидко ширяться у соціальних мережах, багато людей споживають новини, читаючи тільки заголовки. Звичайно, ви хочете, щоб заголовки привертали увагу, але не жертвуйте фактами на користь кількості кліків. Це недопустимо, а тим паче у розпал кризової ситуації.

4. Пам’ятайте — не всі цифри відображають достовірну інформацію

Дані про епідемію чи хворобу завжди будуть неточними. Наприклад, інкубаційний період нової хвороби оцінюється у 14 днів; це означає, що можливо, люди, які підхопили вірус, не матимуть жодних симптомів протягом двох тижнів. Таким чином, кількість хворих буде змінюватися щодня.

5. Поговоріть із якомога більшою кількістю людей

Очевидно, що досвід того, хто переживає пандемію в Китаї, відрізняється від того, з чим люди стикаються в Італії або Австралії.

6. Уникайте расистських висловлювань

ЗМІ повинні бути дуже обережними, не підтримувати расистські стереотипи. Завдання всієї редакції — уважно слідкувати, щоб навіть мимоволі не підтримувалось поширення расистської інтерпретації розвитку подій.

7. Шукайте необхідних експертів та дізнайтеся, що вони думають про ситуацію

Знайшовши експерта, з'ясуйте, в яких питаннях ця людина може бути упередженою. Не варто ставитися до цих людей, як до безапеляійних авторитетів. Це допоможе вам не тільки зрозуміти світогляд експерта, але й принесе користь вашому матеріалу.

8. Деталі важливі

Наприклад, може статися, що вам потрібно написати велику статтю про миття рук, це важливо, тож у цьому немає нічого поганого.

Намагайтеся відповідати на питання, які є важливими для аудиторії. Використовуйте Google Trends, щоб зрозуміти, яку інформацію шукають. І створюйте контент, який зацікавить аудиторію.

9. Не працюйте до виснаження

В умовах кризи редактори будуть до вас звертатися частіше за матеріалами. Дуже важливо навчитися говорити «ні». Треба достатньо спати та відпочивати. Це принесе користь і вам, і вашій роботі.

10. Коли криза закінчиться — не зупиняйтеся, все одно висвітлюйте цю тему

Час пройде і криза мине, але ви маєте все одно слідкувати за своїми героями. Наприклад, розказати про уроки, які вони винесли з цієї ситуації, або написати про повернення до «нормального життя» після пандемії.

За матеріалами ijnet.org