Піврічний звіт 2019
Змінюйся або помри: як ми творили нове у першій половині 2019-го
Щохвилини в Інтернеті користувачі переглядають 4,5 млн відео на YouTube, вводять 3,8 млн пошукових запитів у Google, відправляють 188 млн і-мейлів та скролять майже 350 тисяч Instagram-постів. 65% сьогоднішніх першокласників матимуть професії, яких ще не існує.
Нова реальність відправляє у небуття застарілі підходи і продукує небачені досі загрози. Роботи вже пишуть статті для Associated Press і The Washington Post, алгоритми розуміють нас краще за нас самих, а кухонний тостер може «злити» наші персональні дані.
Зупинити цифрову революцію неможливо, але ми точно здатні стати її частиною. Дивіться, чого нам вдалося досягти за перше півріччя 2019 р. – у вихорі змін і технологічних новацій.
НОВЕ ОБЛИЧЧЯ
На початку року ми провели ребрендинг: змінили логотип і фірмовий стиль, запустили новий сайт, візуально оновили наші розсилки та соцмережі. Ми перезапустили Instagram-сторінку, щоб розширити нашу аудиторію та формати взаємодії з нею. Такі зміни не залишили байдужою нашу аудиторію: дякуємо за всі ваші теплі слова у коментарях, листах і повідомленнях.
БОТИ І ТРОЛІ, НАЧУВАЙТЕСЯ!
У січні за підтримки Центру інформації та документації НАТО в Україні ми розробили новий навчальний модуль та провели пілотний захід «Антибот: як викривати інформаційні маніпуляції». Тренери з Нідерландів, Литви та України поділилися власним досвідом протистояння ботам, фейкам та інформаційним «вкидам» (зокрема, кремлівського походження). У результаті ми підготували аналітичні матеріали #WordsAndWars Digest та докладний конспект тренінгу.
Більше того, ми оголосили справжню війну Facebook-тролям! Завдяки проєкту TrollessUA кожен охочий може долучитися до Команди Кіберельфів. Її учасники вже збирають базу акаунтів, які використовують мову ненависті та масово поширюють фейки. У планах – звернення до Facebook з проханням додатково перевірити та заблокувати такі профілі. Також ми готуємо спеціальне розширення для Google Chrome, яке маркуватиме акаунти тролів і попереджатиме користувачів про інформаційну небезпеку.
НОВІ ФОРМАТИ
У рамках ініціативи UkraineWorld ми вперше стали співорганізаторами панельної дискусії на Київському безпековому форумі. «Як знайти баланс між свободою та безпекою в інформаційній сфері?» – відповідь на це питання шукали українські та іноземні медіаексперти. Про підсумки обговорення читайте в матеріалі UkraineWorld.
У СВІТІ VR: ІНТЕРАКТИВНІ ІНСТАЛЯЦІЇ
Як мовою емоцій говорити про важливі проблеми в суспільстві? Як через інтерактивне мистецтво сприяти порозумінню між українцями? Як за допомогою новітніх технологій підвищувати медіаграмотність населення? Наша відповідь – одягти VR-окуляри.
Вмісти своє життя у валізу (Київ, Львів, Одеса)
Мета: подолати стереотипи та упередження, що існують стосовно ВПО, а також поглибити взаєморозуміння між переселенцями та жителями великих мирних міст України.
Для реалізації ідеї ми обладнали дві інтерактивні кімнати. Перша – відтворювала атмосферу звичайної української квартири. У ній потрібно за обмежений проміжок часу зібрати речі за наданим списком. Після цього відвідувачі переходили у наступну кімнату, де одягали VR-окуляри. На 360-відео максимально реалістично представлені типові локації, через які довелося пройти переселенцям. Це і контрольно-пропускний пункт, і вокзал, і соціальне забезпечення, і пансіонат, і в кінці-кінців – орендована квартира.
- 976 відвідувачів
- 121 матеріал у медіа
- 110 публікацій-згадок у соцмережах з хештегом проєкту #ЖиттяСпочатку
Пропагандаріум (Краматорськ, Atlas Weekend у Києві, Одеса, Donbas Media Forum у Харкові)
Мета: навчити українців розрізняти фейки та не вестися на кремлівські маніпуляції. У легкій та розважальній формі інсталяція демонструє, що медіаграмотність сьогодні – така ж важлива навичка, як і, скажімо, користування комп’ютером.
Відвідувачі мали засвідчити на практиці, що – #НеВедуся на маніпуляції – це про них. Для цього вони проходили через химерний «музей пропаганди» та інтерактивну «кімнату медіаграмотності». Унікальні лікарі-фейкологи жартома визначали кількість «кисельових» у їхньому організмі та призначали якісні медіамінки і дієву VR-терапію. Усе заради того, щоб зробити українців повністю кисельов-free!
- 2110 відвідувачів
- 93 матеріали у медіа
- 150 публікацій-згадок у соцмережах з хештегами проєкту #Пропагандаріум, #НеВедуся
BIG DATA: ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦМЕРЕЖ
Як користувачі соцмереж впливають на політичне життя в країні? Що пишуть про кандидатів та як це відображається на реальних результатах виборів? Разом з аналітичною компанією Singularex ми шукали відповіді на ці питання.
За допомогою Neural Networks та інших методів Artificial Intelligence ми дослідили пости від користувачів, які позначили Україну як країну свого проживання, у періоди президентських та парламентських виборів в Україні.
- «Русский мир» та президентські вибори в Україні: про що говорять у VK
- Соцмережі про парламентські вибори: за що «голосують» Facebook, Instagram та VK?
- Мемократія: Як користувачі Facebook, Instagram та VK вплинули на склад нової Ради
Ми провели три пресконференції з презентацією результатів дослідження та отримали 125 згадок у медіа.
НОВІ РЕКОРДИ: УКРАЇНА ДЛЯ СВІТУ
«UkraineWorld – одна із найкорисніших спільнот, до яких я належу. Вона допомагає краще зрозуміти, як сприймають ті чи інші українські події за кордоном», – написав у своїй книзі «Війна за реальність» Дмитро Кулеба, віце-прем'єр з питань європейської і євроатлантичної інтеграції.
Журналісти та аналітики UkraineWorld.org розповідали світу правду про Україну через:
- 52 статті,
- 22 інфографіки,
- 7 подкастів,
- 5 відео-експлейнерів,
- 14 статей в іноземних виданнях, серед яких Atlantic Council, DisinfoPortal, Ukraineverstehen, NewEasternEurope.
Топ-темою стали вибори Президента України: понад 27 тисяч читачів слідкували за перебігом двох турів на сторінці Ukraine's Election 2019, яку ми оновлювали в режимі LIVE. За кількістю переглядів ми посіли перше місце серед усіх англомовних медіа в Україні.
ВІДЕОРОЛИКИ ДО ПРЕЗИДЕНТСЬКИХ ВИБОРІВ
Щоб спонукати українців прийти на вибори та зробити усвідомлений вибір, ми підготували два відеоролики.
Прийди на вибори, захисти майбутнє України – 109 тисяч Facebook-переглядів
За що відповідає Президент України – 17 тисяч Facebook-переглядів
СТРАТЕГІЧНІ КОМУНІКАЦІЇ ДЛЯ ГРОМАДСЬКОГО СЕКТОРУ
У рамках Програми сприяння громадянській активності «Долучайся!» ми посилили стратегічні комунікації 20 громадських організацій України. Для цього провели:
- 20 комунікаційних аудитів,
- 193 консультації,
- 20 соціологічних досліджень.
Кожна з організацій отримала індивідуальний план з рекомендаціями. Оновлення комунікаційних стратегій, розширення компетенції команд, розробка інфокампаній – усе заради того, щоб комунікація українських ГО була яскравою та дієвою.
ЦИФРОВА БЕЗПЕКА ТА ІНТЕРНЕТ-СВОБОДА
Як дотримуватися цифрової гігієни та не стати жертвою кібершахраїв? Як убезпечити свої персональні дані, коли стільки додатків полюють за ними? Відповіді відомі нашим експертам з Digital Security School 380. Своїми знаннями та практичними порадами вони діляться на Facebook-сторінці DSS380, а також у IT-підбірках видання nv.ua.
18 червня 2019 р. ми відзначили річницю підписання Декларації вільного Інтернету. Низка медійних ГО рік тому підтримала ініційовану нами заяву на підтримку вільного розвитку Інтернету в Україні. Ми продовжуємо опікуватися цією темою за допомогою ресурсу netfreedom.org.ua. За перші півроку 2019-го на сайті вийшло 180 матеріалів про свободу Інтернету (новини, огляди, лонгріди, аналітика).
РОЗВИТОК МЕДІА – НЕЗМІННИЙ ФОКУС
Ми переконані, що успіх України неможливий без становлення успішних незалежних медіа. Саме тому ми навчаємо журналістів та підтримуємо сталий розвиток медійних проєктів.
- Тренінги з журналістики рішень: підготовка тренерів за участю литовських експертів та подальше навчання журналістів. Це популяризує напрям Solution Journalism в Україні.
- Лабораторія зі сторітелінгу для учасників із 12 країн Східної Європи, Балкан та Кавказу.
- Гранти на мультимедійний продакшн (регіональний та міжнародний).
- Гранти на розвиток медіа (новий набір – щороку). Видання створюють додаткові платформи для свого просування, вдосконалюють власні сайти, залучають бізнес для розширенням реклами.
- Instagram-конкурс до Дня журналіста: 5 переможців отримали сертифікати на Букфорум у Львові.
НАШЕ ПЕРШЕ ПІВРІЧЧЯ 2019-ГО У ЦИФРАХ
- 22 проекти
- 50 членів команди
- 72 заходи (тренінги, семінари, інсталяції)
- 5 249 учасників
- 215 стипендій та грантів для медіа
- 15 відеопродуктів
- 1 232 нових Facebook-підписників
- 42 939 відвідувачів сайту
Цифрова епоха диктує нові форми, але не змінює суті. Ми продовжуємо працювати у трьох напрямах: розвиток медіа, стратегічні комунікації, інформаційна безпека. Нашим фундаментом лишаються інновації, професіоналізм та ефективність. Наш дороговказ – служіння українському суспільству. Попереду – ще багато нездоланих вершин, але ми впораємося. Слава Україні!