30 молодих журналістів успішно пройшли Школу з нових медіа

14-20 липня 2013 року в Києві відбулася 4 Літня школа MediaNext. Школа продовжила традиції якісного навчання з нових медіа для молодих журналістів та медіа-активістів з усіх куточків України. Школу організували та провели Міжнародна громадська організація «Інтерньюз-Україна» та спільнота медіа-інноваторів MediaNext за підтримки проекту У-Медіа. Починаючи з літа 2010 року, в стінах «Інтерньюз-Україна» вже відбулися чотири літні та дві зимові школи з нових медіа.

30 учасників Школи представляли: Рівне, Львів, Ужгород, Чернігів, Острог, Київ, Харків, Кам’янець-Подільський, Сімферополь, Краматорськ, Кіровоград та Кривий Ріг. Більше половини учасників працюють в медіа або навчаються на факультетах журналістики. До школи долучилися й ті, для кого світ медіа є лише захопленням. Наприклад, Володимир Хільчук з Рівного – лікар-інтерн, який веде блог про медицину. Юлія Демидюк з Харкова щойно закінчила архітектурний факультет, однак планує приєднатися до команди нового медійного проекту.

Впродовж семи днів учасники засвоювали теоретичні знання та практичні навички інструментів цифрової журналістики. Навчилися ефективній роботі з соціальними мережами, проводити моніторинг, ефективно шукати та давати відповіді на етичні питання в он-лайні.

Окремий блок школи був присвячений розслідуванням за допомогою Інтернет-інструментів. Разом з Дмитром Гнапом з агенції журналістських розслідувань Слідство.Інфо учасники вчилися знаходити власників українських підприємств через бази даних. Зокрема, учасники спробували провести справжнє журналістське розслідування та з’ясували, що 74% акцій одного державного акціонерного товариства належать компанії з Нової Зеландії, засновника якої уряди багатьох країн звинувачують у відмиванні коштів, але дійсними власниками шахти виявилися українські урядовці.

Михайлина Скорик (ТРК «Україна») розказувала про досвід роботи конвергентних редакцій та нові ролі сучасних журналістів. Тамара Бабакова (UMH) дала розуміння ваги інформаційних приводів та провела імпровізовану редакційну нараду з учасниками. Максон Пуговський, експерт з онлайн-маркетингу, вчив як запускати онлайн-проект «з нуля», а Роман Зінченко (Greencubator) – які завдання виконують публічні презентації.

Також тренерами Школи виступили Віталій Мороз (Інтерньюз-Україна), Андрій Маштаков (Інтерньюз-Україна), Сергій Даниленко (Gloss.ua), Володимир Гребьонкін (медіа-тренер) та Павло Педенко (1+1).

Гостьовими спікерами виступили Сергій Лещенко (УП), Сергій Шевчук (Газета по-українськи), Ірина Маркова (медіа-тренер), Євген Сафонов (The Village Киев), Олександр Карпюк (Focus.ua) та Мустафа Найем (УП).

Учасниця школи Аліна Ольшанська ось так окреслила свої враження від Школи: «Цей тиждень по праву можна віднести до найяскравіших моментів швидкоплинного літа'13. Хочеться подякувати всім і кожному за емоції і досвід, від яких, в прямому сенсі, зриває дах. На наших очах ситуативне зібрання людей перетворилося в цілісну команду».

Слідкувати за подіями та новинами Школи можна на сторінці MediaNextUkraine у Facebook, а також за хештегом #medianext_ua у Twitter/Instagram/Facebook.

Контакти:

Віталій Мороз, керівник програм нових медіа Інтерньюз-Україна
vitaliy.moroz@gmail.com
+38063 700 22 66

Четверта Літня  школа MediaNext організовується МГО «Інтерньюз-Україна»  і відбудуться в рамках проекту «У-Медіа» міжнародної організації Інтерньюз Нетворк за фінансової підтримки АМР США